به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیرانداز، استفاده از کامیون برای انجام  حملات تروریستی و پهپادهای مسلح، از جمله گزینه هایی هستند که از سوی نهادهای امنیتی آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و تدابیر امنیتی شدیدی نیز برای مقابله با این حملات در سراسر شهر واشنگتن اتخاذ شده تا مراسم تحلیف ترامپ بدون حادثه برگزار شود.

پس از دو حمله تروریستی با کامیون در اروپا طی سال گذشته که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، دولت آمریکا تدابیر خاصی را برای جلوگیری از تکرار این حملات در پایتخت این کشور اتخاذ کرده است.

در حالی که واشنگتن در برابر حملات تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی محافظت می شود، ولی طی سال های گذشته مشخص شده است که آمریکا در برابر حملاتی که در داخل این کشور برنامه ریزی و اجرا شده، به شدت آسیب پذیر است.

جه جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: هیچ تهدید معتبری علیه مراسم تحلیف وجود ندارد. 50 نهاد امنیتی آمریکا برای برگزاری این مراسم همکاری می کنند. البته فضای تروریست جهانی نسبت به سال 2013 میلادی یعنی زمانی که اوباما برای دوره دوم ریاست جمهوری اش سوگند یاد کرده، کاملا متفاوت شده است.

وی افزود: ما باید نگران افراط گرایی خشونت آمیز با ریشه داخلی باشیم و اقدامات افراط گرایانه با سرمنشا داخلی در آمریکا.

جانسون گفت: حدود 28 هزار مامور امنیتی از سرویس مخفی، گارد ملی، اف بی آی و پلیس منطقه برای مدیریت این مراسم مستقر خواهند شد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت: انتظار می رود که بیش از 700 تا 900 هزار نفر در مراسم تحلیف شرکت خواهند کرد که حداقل 99 گروه معترض در این مراسم حضور خواهند داشت.