مهرداد لاهوتی اظهار کرد: متاسفانه ما در برخی موارد دچار افراط و تفریط می‌شویم. کلام مقام معظم رهبری در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که برخی افراد در مورد ایشان تندتر از رهبری حرکت کردند. به هر حال آقای هاشمی از ستون‌های انقلاب بود و مسئولیت نهاد استراتژیکی مثل مجمع تشخیص مصلحت را در دست داشت.  ایشان کسی بود که رهبری درباره‌اش گفت کسی برای من هاشمی نمی‌شود.

وی افزود: اینکه برخی افراد و جریانات موضع خود را در قبال آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از فوت ایشان تغییر دادند تحولی در جامعه ما بود و ما این را به فال نیک می‌گیریم زیرا خیلی‌ها می خواستند مسیر را به سمتی سوق دهند که ایجاد دودستگی شود اما در این ماجرا کسانی که نگاه متفاوتی داشتند نگاه‌شان را با مقام معظم رهبری منطبق کردند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یادآور شد: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نمادی از تجلی ملت بود که به صحنه آمدند و وفاداری خود را به کسانی که صادقانه به مملکت خدمت کردند نشان دادند. مردم این پیام را منتقل کردند که هر نوع جوسازی هم شود در وفاداری مردم خللی وارد نمی‌شود. البته انصافا رهبری هم در این ماجرا مدیریت خوبی داشتند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: نحوه برخورد با آیت الله هاشمی رفسنجانی باید درس عبرتی برای ما شود که افراد بزرگ، صاحب اندیشه و کسانی که برای نظام و انقلاب زحمت کشیدند را به راحتی تخریب نکنیم. خیلی‌ها در بحران‌های انقلاب حضور داشته‌اند و کاری برای انقلاب و نظام نکردند و حالا دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند. ما نباید تندتر یا کندتر از رهبری حرکت کنیم. کسانی که تندتر می روند سرشان به دیوار می‌خورد و کسانی که کندتر می‌روند از غافله عقب می‌مانند.

لاهوتی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم برخی در کشور ایجاد اختلاف کنند تصریح  کرد: آیت الله هاشمی کسی بود که عزتش روز به روز افزون شد. او همان کسی بود که در انتخابات سال 84 در موردش جوسازی شد و برخورد بدی با او صورت گرفت اما رای اول خبرگان را آورد. ما باید ببینیم که مطالبه مردم چیست‌. اگر مقام معظم رهبری هم در دل مردم جا دارد دلیلش همین است که ایشان توجه خوبی به مطالبه مردم دارند.