حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: درباره نقض برجام باید گفت که «داماد مشکل ندارد و این عروس است که باید جواب دهد».

وی افزود: در موضوع مذاکرات با 1+5 نیز حدود  30 ماه تمام گفتیم که ما به دنبال رفع تحریم و نظارت کاملی هستیم مبنی بر اینکه مشخص شود که ما به دنبال بمب اتم نیستیم.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به اینکه در اجرای برجام، طرف غربی تا الآن از ما نکته منفی ندارند خاطرنشان کرد: این نامردی خود آمریکاست که به عهد خود در (رفع) تحریم وفا نکردند و حتی آیسا را نیز دوباره تمدید کردند.

اکرمی با اشاره به اینکه این موضوع (نقض برجام) مشکل آنهاست؛ نه مشکل ما خاطرنشان کرد: ما نباید مشکل آنها را پاسخ دهیم ؛ اما جمهوری اسلامی ایران از 1+5 خواست تا این مشکل را رفع کند.

وی با اشاره به موارد مطروحه با کشورهای 1+5 در جریان مذاکرات عنوان کرد: در این نشست اخیر نیز به این کشورها گفتیم که همه شما 6 کشور هستید که این توافق را امضا کرده و تأیید کردید و این شما هستید که آمریکا را باید مجاب کنید تا مفاد برجام را رعایت کند و آنها نیز پنهانی و در خلوت بیان کردند که ما هم از این موضوع ناراحتیم و آن را دنبال می کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به میزان نتیجه بخش بودن برجام برای ملت ایران تأکید کرد: برای تحلیل بهتر باید برجام را چندجانبه ببینیم.

اکرمی با اشاره به اینکه سازمان ملل 6 قطعنامه علیه ایران را از بین برده و قطعنامه 2239 را تصویب کرده است؛ از این موضوع به عنوان دستاورد بسیار مهمی  برای ایران حاصل از برجام یاد کرد و افزود: این مهم به این معنی است که ما دیگر بدهکار به دنیا نیستم و دنیا نیز نمی‌تواند علیه ما بهانه جویی کند.

وی با اشاره به اینکه پس از برجام، همه مشکلات و تحریم‌ها درمورد بیمه ، شبکه حمل و نقل و خرید و نیز فروش برای ایران حل شده است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواست این وضعیت در فروش نفت ادامه پیدا کند؛ امروز به فروش تنها 250 هزار بشکه نفت در روز می‌رسیدیم که فقط کفاف غذای ملت را می‌داد؛ ولی الان بیش از 2 میلیون بشکه نفت از کشور صادر می کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بانک‌های بزرگ برای فعالیت بین‌المللی و ارتباط و تعامل دوسویه با کشورمان مشکلاتی دارند تصریح کرد: در این قضیه باید گفت که آمریکا زور می گوید و قلدری می کند و اروپا هم حرمت ان را نگاه داشته و چیزی در این زمینه بیان نمی‌کند.

اکرمی با تأکید بر لزوم صبوری بیشتر برای حصول نتایج برجام برای ملت تصریح کرد: برجام مانند کوه یخی بوده است که فعلا سرش پیدا شده و ما حتما باید مقاومت و استقامت کنیم تا موفق شویم.