پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علی رجبی- واکنش‌های روزنامه‌ها یک‌روز پس از فرود اولین ایرباس و در آستانه اولین سالگرد توافق هسته‌ای جالب توجه بود. اصلاحطلبان و حامیان دولت با ذوق زدگی از اولین دستاورد برجام سخن گفتند و منتقدان نیز از این ذوق‌زدگی بیش از حد، گلایه کردند. در این شرایط به نظر می‌رسد اگر منصف باشیم حتما به حامیان ایرباس و عباس آخوندی حق می‌دهیم.

اگرچه بنا بر گفته صریح حجت‌الاسلام روحانی قرار بود «با توافق هسته‌ای همه تحریم‌ها در همان روز اول و بالمره لغو شود» اما امروز اتفاق خاصی نیفتاده و تحریم‌ها تا 10 سال دیگر تمدید شده است.  از این رو همین چند ایرباس و بوئینگ نیز دستاوردی خواهد بود که به آن برای چند روزی افتخار کنند.

در سوی دیگر کارنامه عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی کارنامه بسیار ضعیفی است. او در 3.5 سال گذشته، 2 بار تا استیضاح پیش رفته است. مسکن مهر را مزخرف می‌داند و خیلی‌ از کسانی که به این طرح دل بسته بودند تا خانه‌دار شوند را دشمن خود کرده است. از سوی دیگر تداوم حوادث جاده‌ای و در رأس آن فاجعه تصادف دو قطار در سمنان، از او چهره دوست‌نداشتنی ساخته است. به عباس آخوندی هم حق بدهید که  اینقدر از فرود یک ایرباس خوشحال باشد!