با بیان اینکه یک روز بعد از ارتحال آقای هاشمی، تعدادی از خبرنگاران تماس گرفتند و موضوع نامگذاری معبری به‌نام ایشان را مطرح کردند، افزود: من توضیح دادم که شورا و یا کمیسیون نامگذاری بعد از انتشار خبر فوت مرحوم هاشمی، جلسه‌ای نداشته است، چرا که یکشنبه شب خبر ارتحال ایشان منتشر شد.

وی افزود: طبق روال، نامگذاری‌ها باید در صحن توسط اکثریت اعضای حاضر در جلسه رسمی شورای شهر به تصویب برسد و چون شورا جلسه‌ای نداشته است، این مساله به نخستین جلسه آتی شورا موکول می‌شود. اما از آنجا که سه‌شنبه‌ هم تعطیل بود، دیگر فرصتی پیش نیامد که بحث نامگذاری به طور رسمی در شورای شهر مطرح شود.
شاکری در ادامه تصریح کرد: روال نامگذاری این است که یا از طرف نهاد یا دستگاهی تقاضای نامگذاری خاصی مطرح می‌شود و یا توسط تعدادی از اعضای شورا، طرح دوفوریتی تنظیم و در صحن مطرح می‌شود و اگر به تصویب رسید، جانمایی مناسب برای آن توسط کمیسیون نامگذاری صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه همین حالا هم از بین نامگذاری ها در حال حاضر برخی اسامی همچون نامگذاری معبر یا مکانی به نام آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله حق‌شناس و آیت‌الله مجتبی تهرانی و نیز از میان هنرمندان مرحوم سلحشور هنوز باقی مانده ست و در دستور کار کمیسیون نامگذاری برای جانمایی آنها و نیازمند یافتن معبر یا مکان فاقد نام هستیم.
شاکری به پیشنهاد مطرح شده برخی از همکاران در خصوص طرح تغییر نام برخی بزرگراههایی همچون بزرگراه رسالت اشاره کرد و گفت: از ملاحظات اصلی کمیسیون نامگذاری عدم تغییر نام‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر معبر، میدان یا بوستانی تثبیت شده است، چون با تغییر هر نامی، بسیاری از سربرگ‌های موسسات، شرکت‌ها، دستگاه‌های خصوصی و دولتی دچار تغییر می‌شود و به‌نوعی برای شهروندان هزینه به همراه دارد، این ملاحظه همواره مدنظر قرار دارد. نام‌هایی هم که از قبل بر مکانی بوده تغییر نمی‌کند، مگر آنهایی که نام‌ عام باشد و متقاضی از نام‌های چهره‌های ماندگار یا واژه‌‌های قاموسی یا خانواده‌های شهدا و یا مدافعین حرم داشته باشد که در این صورت، با تقاضای آنها و با تاییدی که شورایاران با لحاظ ملاحظات محله‌ای و بررسی فقدان معارض در محدوده انجام می‌دهند، این نامگذاری‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری معبر یا مکانی به نام مرحوم هاشمی نیز یادآور شد: طبق روال در صورتی که تقاضایی واصل شود یا طرح دو فوریتی در شورا مطرح شود و در صحن رای بیاورد، در گام بعدی باید از پروژه‌هایی که در دست احداث است و نامی بر آنها نیست، برای این نامگذاری استفاده کنیم. همچنین اگر عناوین معابری، عام و قابل تغییر باشد، می‌توان از آن برای نامگذاری جدید استفاده کرد.
وی در خاتمه یادآور شد: علت اینکه نامگذاری بسیاری از شخصیت‌ها با وجود تصویب هنوز صورت نگرفته این است که خانواده‌های آنها اصرار دارند، نامگذاری بر مکان جدیدالاحداث و بدون نام صورت گیرد چراکه معتقدند در صورت نامگذاری بر معابری که نام قبلی داشته،‌ مردم استفاده از نام قبلی را ترجیح می‌دهند و چون غرض از نامگذاری این است که مردم از آن نام استفاده کنند و به‌نوعی با این هویت جدید مانوس شوند، اگر معبر سابقه‌ی نام آشنایی را داشته باشد، تغییر آن حتی با نصب پلاک هم نمی‌تواند به خوبی جایگاه خود را در افکار عمومی باز کند.
شاکری با اشاره به ترکیب تصمیم گیری در کمیسیون نامگذاری شورای افزود: علی رغم سه نفر از اعضای شورای شهر، یک نفر نماینده از فرهنگستان ادب فارسی، یک نفر نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئول روابط عمومی شهرداری تهران و مسئول روابط عمومی شورای شهر نیز از اعضای این کمیسیون می‌باشند.