حسن کامران با اشاره به خاطرات خود از دوران ریاست مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی، گفت: آیت‌الله هاشمی در اداره مجلس شورای اسلامی نظرات شخصی خود را اعمال نمی‌کردند و مدیریتی آرامش‌بخش بر جلسات داشتند؛ به گونه‌ای که در زمان حضورشان کمتر جدال پیش می‌آمد.

نماینده اصولگرای مردم اصفهان در مجلس نهم با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی همواره حق و حقوق نمایندگان را در تمامی موارد رعایت می‌کردند، افزود: آیت‌الله هاشمی کینه‌ای نبودند و از آیین‌نامه مجلس تخطی نداشتند.

او خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی با سعه صدر مجلس را اداره می‌کردند و در تمامی موارد برخوردی عادلانه داشتند، همچنین هیچ‌وقت برخورد تندی با نمایندگان نداشتند.

کامران ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر مجلس را منطبق بر عقل و درایت مطرح و تاکید کرد: زمانی که ایشان رییس مجلس بودند، از قدرت خود سوءاستفاده نکرده و هیچ زمانی تلاش نکردند تا در بحث‌هایی همچون استیضاح و یا سوال از وزرا دخالت و فشار اعمال کنند.

نماینده اصولگرای ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی هیچگاه نمایندگان مجلس را برای پس گرفتن امضاء در طرح‌ها و یا درخواست برای استیضاح و سوال تحت فشار نمی‌گذاشتند.

کامران در پایان همچنین درباره نقطه‌نظرات آیت‌الله هاشمی درباره موضوعات منطقه و دیپلماسی خارجی، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی در مسائل منطقه‌ای و جهانی همواره عزت و مصلحت جمهوری اسلامی را مدنظر خود قرار می‌داد.