رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اولین واکنش به حمله مسلحانه بامداد امروز به یک کلوب شبانه در استانبول که منجر به کشته شدن 39 نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر شده است، با صدور بیانیه‌ای گفت: در درجه اول این حمله مسلحانه که در ساعات اولیه سال 2017 در منطقه اورتا کوی در استانبول اتفاق افتاده است را به شدت محکوم می‌کنم و با خانواده‌های قربانیان و بازماندگان ابراز همدردی می‌کنم.

وی ادامه داد: بانیان اینگونه حملات تروریستی به دنبال بی‌ثبات کردن کشور، برهم زدن آرامش ملت ترکیه و ایجاد بحران در کشور هستند. اما ما با حفظ خونسردی خود بیش از گذشته در کنار هم خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد که چنین بازی‌های کثیفی در کشورمان انجام شود.

وی با تاکید بر ادامه مبارزات ترکیه علیه تروریسم گفت: با هرگونه اقدام که برهم زننده امنیت و آرامش ملت کشورمان است، برخورد خواهیم کرد. ما می‌دانیم که اقدامات تروریستی سازمان‌های مختلف تروریستی علیه کشورمان با حوادثی که در منطقه در حال رخ دادن است، بی‌ربط نیستند اما ما منشا این حوادث تروریستی را از بین خواهیم برد.

اردوغان اضافه کرد: نه تنها در برابر حملات مسلحانه سازمان‌های تروریستی بلکه در برابر حملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آنها نیز خواهیم ایستاد. حمله مسلحانه بامداد امروز در استانبول وحشیانه بود.