پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یک هیئت از خاخام‌های یهودی از جنبش تندرو دینی «خباد» اواخر هفته گذشته به‌منظور جشن گرفتن عید یهودی «هانوکا» راهی بحرین شده است.

رسانه‌های صهیونیستی سفر خاخام‌های یهودی به بحرین را با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌کنند.

در واکنش به این سفر جنبش حماس بیانیه‌ای صادر و ضمن محکومیت این سفر تأکید کرد: 

«ما این اقدام را اهانت به خود کشور بحرین و تمامی فرزندان امت اسلام و جریحه دارد کردن احساسات ملت فلسطین می‌دانیم که صهیونیست‌ها هر روز در برابر دیدگان جهانیان جنایاتی را علیه این ملت مرتکب می‌شوند. در همین راستا، از کشور بحرین و دیگر کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را متوقف سازند.»

جنبش مذهبی خباد یک جنبش حسیدی یهودی است که از عمر آن بیش از دو قرن می‌گذرد. این جنبش در اقصی نقاط دنیا فعالیت دارد و درصدد ترغیب یهودیان بی‌توجه به آموزه‌های دینی یهود به مراعات احکام و دستورات تورات و تلمود است.

1- عمده فعالیت جنبش مذهبی خباد را می‌توان در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خلاصه کرد؛ فعالیت‌هایی که با ارائه خدمات رفاهی و آموزشی از تأثیرگذاری دوچندانی بر روی یهودیان دنیا برخوردار بوده است.

2- این جنبش مذهبی با نفوذی که در ارکان قدرت در ایالات‌متحده آمریکا دارد به‌عنوان بازوی فرهنگی صهیونیسم بین‌الملل فعالیت دارد و مراکز متعدد آن در اقصی نقاط دنیا به‌عنوان مکان‌های امنی برای فعالیت‌های جاسوسی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

3-عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی فرآیندی است که بسیار حائز اهمیت بوده و سرمایه‌گذاری زیادی برای ثمر دادن آن در حال انجام گیری است.

4- یکی از نقاط مثبت حماس را می‌توان حساسیت این جنبش نسبت به فرآیند عادی‌سازی دانست. پیش از این حماس در بیانیه‌هایی نسبت به عربستان و دیگر کشورهای عربی در خصوص عادی‌سازی روابط هشدار داده و محکوم نموده بود.