حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسه مشترک مسئولان استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئولان بسیج دانشجویی کشور که صبح امروز در سالن اجتماعات نهاد مرکز برگزار شد، گفت: نقش دانشگاه در مقابله با کودتای نرم سال 88 مهم بود.

وی با اشاره به اقدامات فتنه‌گران علیه نظام تاکید کرد: فعالان فتنه چه آگاهانه و چه نا آگاهانه نگاهشان به دانشگاه بود؛ فتنه‌گران و آشوب‌گران گمان می‌کردند دانشگاهیان با آنها هماهنگ هستند و طبق اسناد موجود امید فتنه‌گران به دانشگاه بود که در 16 آذر برنامه‌ریزی کرده بودند که از دانشگاه به خیابان‌ها بریزند اما دیده شد که دانشگاه به مقابله با آنها پرداخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: باید فضای غبارآلود فتنه برای دانشجویان و دانشگاهیان تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به اقتدار ایران در منطقه، افزود: اقتدار ایران مشخص شده و انشاءالله در کل دنیا هم مشخص خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه رهبر انقلاب با دیدن بسیجیان روی‌شان شکفته می‌شود، عنوان کرد: بخش اعظم فعالیت‌های دانشجویی در 13 آبان و 16 آذر امسال محصول فعالیت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها بود که گزارش آن را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم.

همچنین در این جلسه مسئولان بسیج دانشجویی کل کشور نظرات و ایده‌های خود را در خصوص مسائل فرهنگی و سیاسی دانشگاه مطرح کردند.