نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 28 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به ایرادهای شورای نگهبان در خصوص لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با حذف بند ب ماده 3 با 137 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 252 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند ب ماده 3 حذف شده آمده بود که وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی و دستگاه های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موظفند 25 درصد از سهمیه های ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت های مطالعاتی و دوره های دکتری تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

در این تبصره آمده است که کسب حداقل 70 درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان برای کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است. این بند جایگزین ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 می شود.