محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر راه از سوی نمایندگان گفت: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی یکشنبه هفته گذشته به هیأت رئیسه تقدیم شده و هیأت رئیسه آن را برای بررسی به کمیسیون عمران ارجاع داده است.

وی افزود: با وجود تصریح آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر اینکه پس از ارجاع استیضاح به کمیسیون تخصصی از سوی هیأت رئیسه باید موضوع ظرف یک هفته با حضور استیضاح‌کنندگان و شخص وزیر مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن به هیأت رئیسه اعلام شود اما هنوز جلسه‌ای به این منظور در کمیسیون عمران برای استیضاح وزیر راه برگزار نشده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه شاهد تعلل در رسیدگی به موضوع استیضاح وزیر راه و اعلام وصول آن هستیم که متأسفانه این روش فراقانونی صحیح نیست و باید هیأت رئیسه و کمیسیون عمران تابع قانون باشند.

سعیدی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه ریلی سمنان در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: این گزارش هم تأمین‌کننده دیدگاه‌ها و نظرات و انتظارات مردم نیست. مردم انتظار برخورد دارند. مردم انتظار دارند که این حادثه درس عبرتی برای دولتمردان و مسئولین شود تا ساختارها را اصلاح کنند و موضوعاتی که در استیضاح مطرح شده را اصلاح کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ما بر استیضاح وزیر راه مصر هستیم، گفت: در چند روز گذشته رایزنی‌هایی از سوی مسئولین وزارت راه با استیضاح‌کنندگان در حال انجام است تا نمایندگان را از استیضاح وزیر راه منصرف کنند که این رویه، رویه صحیحی نیست.