به منطقه رزمایش زمینی محمد رسول‌الله (ص)، امیر سید کمال پیمبری سخنگوی رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش که از صبح امروز در جنوب شرق کشور آغاز شد، با حضور در جمع خبرنگاران انجام عملیات‌های هلی‌برن در منطقه وسیع از سواحل مکران تا عمق محورهای مواصلاتی جنوب شرق کشور توسط نیروهای ویژه تکاور نزاجا را بخشی از اولین مرحله این رزمایش عنوان کرد و افزود: بنا بر دستورات صادره از قرارگاه ولایت نیروی زمینی ارتش، یگان‌های هوابرد، واکنش سریع، تکاور، زرهی، مهندسی، توپخانه، جنگ الکترونیک و نیروهای ویژه نزاجا برابر جدول زمان‌بندی مقرر در مناطق از پیش تعیین شده مستقر شدند.

پیمبری خاطرنشان کرد: تیپ 55 هوابرد نیروی زمینی ارتش برای ایجاد عملیات مانع شونده در مدت زمان تقریبی دو ساعت که با توجه به بعد مسافت زمان بسیار خوبی بود و مطابق با استانداردهای تعریف شده روز دنیا و با استفاده از چترهای تولید داخل و در ارتفاع حدود 750 پا که یک رکورد برای فرود یگان‌های هوابرد است در محورهای تهدید با هماهنگی کامل قرارگاه منطقه‌ای مستقر و در مجموع عملیات موفقی را ارائه کرد.

سخنگوی رزمایش زمینی ارتش تصریح کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش با توجه به نفوذ یک گروه ویژه دشمن در منطقه عملیات اطلاعاتی شامل اشراف اطلاعاتی با استفاده از پهپادها، جنگال و نیروهای بومی و تیم‌های ویژه انجام گرفت و طرح‌های مقابله و مبارزه با تروریسم نیز به مورد اجرا گذاشته شد.

پیمبری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای عملیات مردم‌یاری نیز اداره بهداشت و درمان نزاجا با استقرار بیمارستان صحرایی در منطقه عمومی رزمایش خدمات رایگان بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم منطقه را ارائه کرد.

وی گفت:‌ ما در این رزمایش به دنبال تحکیم و تبیین شعار محوری «امنیت منطقه و صلح پایدار در سایه اقتدار دفاعی و وحدت اسلامی» هستیم. قدرت تحلیل و پیش‌بینی سناریوهای دشمن را داریم و منطبق با تهدیدات، آموزش‌ها را به صورت تئوری و عملی به کار بسته‌ایم.

امیر پیمبری در خاتمه اظهار داشت: از مردم عزیز منطقه در همراهی با رزمندگان نیروی زمینی ارتش صمیمانه تشکر می‌کنیم و یقین داریم این همدلی، هم‌افزایی در توان دفاعی با ارتقای ضریب امنیتی منطقه را به دنبال دارد.