پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد فروزنده رئیس سابق بنیاد مستضعفان به زودی به عنوان معاون علی اکبر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص منصوب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، گفته می شود فروزنده به عنوان معاون اجرایی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام منصوب خواهد شد.

محمد فروزنده که پیش از این رئیس بنیاد مستضعفان بود در گذشته با روحانی ارتباط خوبی داشت از ابتدای دولت یازدهم قرار بود در یکی از مسوولیت های مهم دولت مشغول باشد اما مدتی است به دلیل اختلافاتش با روحانی دولت را رها کرده است.

تاکنون غلامرضا فروزش معاون اجرایی آقای ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.

فروزش علاوه بر این به عنوان قائم مقام مرکز تحقیقات استراتژیک و همچنین پژوهشکده تحقیقات راهبردی انجام امور اجرایی و علمی این مجموعه را بر عهده بود که هنوز معلوم نیست در این مسوولیت ها حضور خواهد داشت یا نه. 

مرکز تحقیقات استراتژیک یکی از نهادهای زیر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است که با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون، در سال ۱۳۶۸ تشکیل گردید. وظیفه این مرکز انجام مطالعات استراتژیک در زمینه‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

این مرکز تا سال ۱۳۷۶ در زمره یکی از مؤسسات تابعه نهاد ریاست‌جمهوری قرار داشت، اما در این سال براساس مصوبه شورای عالی اداری از نهاد ریاست جمهوری منتزع گردید و به عنوان بخش تحقیقاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن پیوست.

سید محمد موسوی خوئینی‌ها  از سال 1368 تا 1371، حسن روحانی از سال 71 تا 1392 و علی اکبر ولایتی تاکنون ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده دارند.