"احمد امیرآبادی فرهانی" عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح جلسه دیدار تعدادی از نمایندگان با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: این دیدار روز چهارشنبه با حضور برخی نمایندگان از جناح‌های سیاسی مختلف اصولگرا، اصلاح‌طلب و هیئت رئیسه مجلس برگزار شد. 

وی ادامه داد: طی این دیدار رئیس قوه‌قضاییه اسناد و مدارک حساب‌های این قوه را به نمایندگان ارائه کرد و هر کدام از نمایندگان در این جلسه اسناد را بررسی کردند که همه حساب‌ها به نام این قوه بود و به نام آیت‌الله آملی لاریجانی هیچ حسابی وجود نداشت.

نمایند مردم قم با اشاره به اظهارات مطروحه از سوی رئیس قوه قضاییه در این جلسه نیز بیان داشت: بحث کمبود قاضی، اطاله دادرسی، مبارزه با تخلفات در قوه قضاییه مطرح شد و وی از مجلس درخواست داشت که در بحث‌های بودجه از لحاظ امکانات به این قوه کمک کنند.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: نمایندگان نیز مسائلی را مطرح کرده و از این قوه به جهت احقاق حقوق مردم تشکر کردند و قرار شد از طریق کمیسیون تلفیق بودجه کمک کنند تا یکسری از مشکلات مالی قوه قضاییه در بحث زندان‌ها، کمبود ساختمان و کمبود نیروی انسانی رفع شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در مورد آقای صادقی نماینده مردم تهران نیز مسائلی مطرح شد که آیت‌الله آملی لاریجانی براساس تفسیر شورای نگهبان اظهار داشت که براساس این تفسیر، قوه قضاییه می‌تواند به جرائم نمایندگان رسیدگی کرده و این نماینده هم به دلیل آنکه شاکی خصوصی دارد باید پاسخگو باشد.

امیرآبادی فراهانی در ادامه افزود: برومندی، پزشکیان و جمالی از سوی هیأت نظارت بر نمایندگان نیز در این جلسه نظرات خودر ا بیان کردند.

نماینده مردم قم همچنین اذعان داشت: بنده، وکیلی، رنجبرزاده و کاتب از هیأت رئیسه مجلس، تاجگردون، پورابراهیمی و نوبخت به عنوان روسای کمیسیون‌‌ها، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی دیگر از نمایندگان مانند رحیمی نماینده تهران، ادیانی نماینده قائم شهر در این جلسه حضور داشتند.

وی تأکید کرد: ‌این نشست با هماهنگی جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، البته پیش از این دو جلسه دیگر از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس همچون قاضی‌زاده هاشمی، دهقان، نعمتی و فراکسیون روحانیت با قوه قضاییه طی این مدت برگزار شدو اسناد و مدارک حساب‌های این قوه مورد نظر آن‌ها قرار گرفت.

**برخی نباید در زمین دشمن بازی کنند

امیرآبادی‌فراهانی افزود: این حساب‌ها در دهه 70 برای قوه قضاییه بازگشایی شده بود که طی این جلسه بهمنی نماینده ساوجبلاغ نیز که در آن زمان رئیس بانک مرکزی بود حضور داشت و برخی مسائل را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید براینکه بحث حساب‌های مالی قوه قضاییه تبلیغاتی از سوی دشمنان نظام برای سلب اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: همکاران ما و اشخاصی که تریبون‌هایی در اختیار دارند باید مراقب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند اگرچه خوشبختانه همیشه جناح‌های مختلف کشور در مقابل دشمنان نظام و انقلاب با یکدیگر وحدت و هماهنگی داشته‌اند.