فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در شمالغرب کشور گفت: طی سه ماهه اخیر تعدادی از سران گروهک‌های معاند و ضدانقلاب در منطقه شمالغرب کشور به هلاکت رسیدند.

 

سردار محمد تقی اصانلو قبل از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عربستان و آمریکا طی دو سال اخیر گروه هایی را که گوشه نشین شده بودند و فعالیت نظامی نداشتند را به لحاظ مالی و تجهیزاتی تامین کردند و این گروه ها را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: طی سه ماهه اخیر تعدادی از سران گروهک های معاند و ضد انقلاب در منطقه شمالغرب کشور به هلاکت رسیده اند.

اصانلو با تاکید بر اینکه با وجود تلاش گسترده  گروهک های ضد انقلاب، همه توطئه های این گروهک ها با شکست مواجه شده است، افزود: با توجه به وجود آمادگی بالای دفاعی همه توطئه ها و تهاجم های گروهک های معاند شکست خورده است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)با اشاره به آزاد سازی ۸۲ درصد از منطقه حلب سوریه، تاکید کرد: تا چند روز آینده حلب به شکل کامل آزاد خواهد شد و آزدسازی کامل حلب ضربه کامل به النصره، داعش و عربستان و حامیان غربی و منطقه ای این گروه های تروریستی خواهد بود.

اصانلو تاکید کرد: امروز نیروهای تروریستی النصره در جبهه حلب متحمل شکست های سنگین شده اند و حامیان مطقه ای و کشورهای غربی حامی به دنبال یافتن راه برون رفت این گروه های تروریستی از باتلاق حلب هستند. طرح آتش بس، ایجاد فرصت و زمان برای برون رفت ترویست ها از نابودی کامل است.

وی با بیان اینکه حامیان غربی و منطقه ای گروه های تروریستی در تلاش هستند که سوریه در جبهه حلب پیروز نشود، گفت: مهمترین جایی که تروریست ها و حامیان منطقه ای و غربی آنها در تلاش هستند، کارشان را در آن به خوبی انجام دهند منطقه حلب است.

اصانلو افزود: در حال حاضر در عراق و سوریه گروه های تروریستی تحت حمایت عربستان و آمریکا ضربات مهلکی را می خورند ولی آمریکا و عربستان دست بردار نیستند و با بحث آتش بس در تلاش برای کمک به داعش و سایر گروه های تروریستی هستند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) میزان آمادگی نیروهای مسلح کشور را مطلوب عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران به لحاظ تجهیزاتی و آمادگی دفاعی در سطح بالایی از توانمندی قرار دارند وتوانسته اند به دستاوردهای خوبی در زمینه دفاعی و دفع تهدیدات برسند.

وی  ادامه داد: آمریکا و عربستان خبیث با دادن پول و تجهیز نیروهای معاند در تلاش برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند که خوشبختانه با آمادگی و هوشیاری نیروهای توانمند کشور همه توطئه ها با شکست مواجه شده است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)گفت: امنیت منطقه شمالغرب کشور به مراتب بهتر و پایدارتر از تمامی کشورهایی است که داعیه دار و مدعی امنیت هستند.