الیاس حضرتی عصر امروز در همایش "حامیان دولت تدبیر و امید" در سالن اجتماعات کانون معصومیه املش اظهار داشت: در پیروزی انقلاب و پس از آن عشق و علاقه مردم نسبت به یکدیگر و میزان مسئولیت‌پذیری و تلاش شبانه‌روزی مدیران و مسئولان در اوج اعلاء بود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همه کمک کردند تا انقلاب بزرگی در ایران به ثمر برسد و این پیروزی در راستای هدف بزرگ‌تر یعنی فرج امام زمان (عج) است واکنون باید تلاش کنیم که فاصله طبقاتی را کم کنیم و فساد را ریشه‌کن کرده و این اوضاع آشفته را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه دوره اصلاحات در مملکت ما یک دوره ویژه‌ای بود، گفت: انگیزه مردم و مسئولان برای کار و تلاش بیشتر و در حالی که قیمت نفت به بشکه‌ای کمتر از 19 دلار رسیده بود به گونه‌ای کشور اداره شد که در بین دولت‌های بعد از انقلاب سابقه نداشت که رشد اقتصادی به 8.5 و نرخ سرمایه‌گذاری به 40 درصد و ذخیره ارزی به حد فوق‌العاده برسد.

حضرتی افزود: مردم در امر سرمایه‌گذاری و اشتغال و صادرات و واردات دلگرم شدند و دلبستگی ایجاد شد و کارها براساس کارشناسی بود تا این که دولت خاتمی در سال 84 دولت را تحویل داد و نفت به بشکه‌ای بیش از 100 دلار رسید و دولت بعد از خاتمی بدهی سنگینی در داخل و خارج و در بانک‌ها برجای گذاشت و نرخ تورم به 46 درصد رسید.

وی گفت: نرخ رشد از 8.5 درصد به منفی 6.7 درصد رسید و همین دو موضوع برای فلج شدن اقتصاد یک کشور کافی است و کشور را با یک رکود مواجه و کار را برای دیگران سخت کرد و دولت روحانی هم در وضعیتی کار را تحویل گرفت که شرایط برای واردات و صادرات و نقل و انتقالات پول و ارز با توجه به تحریم‌های شدید امکان نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دولت روحانی با شعار اعتدال آمد و می‌خواست از ظرفیت اصلاح طلبان منهای بخش اطلاعاتی‌ها و از ظرفیت اصول‌گراهای عاقل استفاده کند و از ظرفیت تجربه دو جناح کشور استفاده کرد و بحران موجود در سیاست خارجه و ایران هراسی و وقوع جنگ احتمالی را حل کرد.

حضرتی گفت: اگر سیاست خارجی و رفت و آمدهای خارجی و بازرگانی حل و فصل نشود امکان کار در داخل خیلی سخت و طولانی خواهد بود و در این راستا پرونده هسته‌ای را در اولویت قرار داد و در طول تاریخ کشور ما پرونده‌ای به این پیچیدگی و سنگینی که بر روی دوش ملت سنگینی کند نداشتیم حتی قطعنامه 598 هم به این حد نبود.

وی افزود: ما در مسئله هسته‌ای با 6 کشور عمده و بزرگ و قدرتمند دنیا روبه‌رو بودیم در حالی که اقتصاد به هم ریخته‌ و مشکلات بسیاری داشتیم؛ نفت ما را نمی‌خریدند و جمهوریخواهان آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و عده‌ای هم در داخل با این مذاکره مخالفت می‌کردند و اصل مذاکره را قبول نداشتند و عدم مذاکره  یعنی نابودی کشور و قفل کردن کشور لذا برجام با تمام تدبیر و مشاوره‌هایی که شد به‌عنوان یک قرارداد تاریخی و یک نقطه ظریف، برد برد بود.

حضرتی گفت: به‌دنبال برجام، ایران هراسی و قطعنامه‌هایی که علیه ایران وضع می‌شد از بین رفت و اکنون کشورهای اروپایی در برابر رئیس جمهور جدید آمریکا مدافع ما شده‌اند و توانسته‌ایم بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کنیم و این یک پیروزی بزرگ است و در این فاصله وزیر نفت ما بهترین بهره برداری را کرد و وضعیت صادرات نفت ما را به جایی رساند که می‌خواست برساند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در بخش صنعت، کارها با سرعت و جدیت شروع شده و البته انتقادهایی به تیم اقتصادی دولت روحانی وارد است و باید یک کاری کند زیرا هنوز از رکود خارج نشده‌ایم و 1.5 میلیارد با مجوز رهبری برای عمران و توسعه روستاهای محروم گذاشته شده است.

حضرتی با بیان اینکه دولت روحانی در دریای متلاطمی وارد شده که با وجود انتقاداتی که داریم برای دور دوم هم باید باشد تا از تجربه و ظرفیت وی برای ملت استفاده شود گفت: اصلاح ساختار بانک‌ها باید هرچه زودتر آغاز و ساماندهی شود و عقب ماندگی‌های دولت باید رفع شود.

وی افزود: اگر امور اصلاح شود اول باید به سوی وحدت گرایی برویم و پای همدیگر را نگیریم ولی اگر بخواهیم به این اختلافات رنگ و بوی اعتقادی بدهیم و همدیگر را جاسوس و خائن بنامیم و بدانیم بدون تعارف به کشور ضربه  می‌زنیم.

حضرتی با بیان اینکه اختلاف نظر اشکالی ندارد ولی اگر اختلاف نظرها رنگ و بوی اعتقادی پیداکند برای نظام خسارت ایجاد می‌کند گفت: نباید عرصه کار را برای انسان‌های لایق و شایسته محدود کنیم زیرا عرصه برای انسان‌های فرصت طلب مهیا می‌شود.

وی افزود: همه باید قدردان دولت به‌خاطر این آرامش باشیم زیرا  به یک ثبات در بازار ارز دست یافته‌ایم واگرچه مشکلات مردم زیاد است یک بخش به دولت قبل برمی‌گردد و یک بخش ضعف مدیران دولت روحانی.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که دولت روحانی در چهارسال آینده با یک تیم قوی تر در دولت و در استان‌ها با انجام تغییرات، موفقیت بیشتری کسب کند.

در این جلسه، فرماندار، معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و رانکوه و تعدادی از سایر مسئولان محلی املش و جمعی از اصلاح‌طلبان از سایر شهرهای همجوار حضور داشتند.