علیرضا زاکانی بعد از ظهر امروز در همایش «شکوه هجرت و جوان مومن انقلابی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان اظهار کرد: امام(ره) یک فتح‌‌الفتوح داشت و آن جوانان با ایمانی بودند که با محوریت ایمان خوش درخشیدند و عدالت یک امری است که از بدو خلقت مورد توجه تمام جامعه بشری بوده و این امر موضوع فطری است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اساس انقلاب اسلامی را بر پایه عدل و مبارزه با ظلم عنوان کرد و گفت: هدف از انقلاب اسلامی رسیدن به جامعه عدالت‌محور بوده است.

 

وی ادامه داد: پس از 38 سال زمانی که به انقلاب اسلامی توجه می‌کنیم در زمینه مذکور کاستی‌هایی وجود دارد و انقلاب اسلامی ایران جزو انقلاب‌های جهانی محسوب می‌شود.

 

زاکانی بخشی از مشکلات موجود در کشور را اعتقادی و بخش دیگر نیز عملکردی بیان کرد و افزود: اگر دقت کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که بین مسؤولان در کشور دو نگاه وجود دارد و یک نگاه ظرفیت‌های داخل کشور و باور این ظرفیت‌ها و تلاش برای رونق‌بخشی آن در راستای استقلال جمهوری اسلامی است اما از تمام فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی استفاده نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه در نگاه مذکور تولید ثروت یک ارزش است، تصریح کرد: در مقابل این نگاه، مسؤولانی هستند که امروز به باورهای انقلابی خود پشت کردند و راهکار برطرف کردن مشکلات جامعه را در رفتار بیگانگان می‌جویند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اضافه کرد: این افراد توجه دارند کدخدای جهان برای آنها چه نسخه می‌پیچد و تمام تلاششان این است که در جهان نقش‌آفرینی باشند تا بیگانگان به آنها اجازه زندگی دهند و این امر فتح‌الفتوح امام(ره) را ذبح می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه برای اقتباس از خوبی‌های غرب گزینش می‌کنیم تا مطلوب‌ها را برگزینیم، افزود: در این گزینش آنچه مطلوب ما است را دریافت می‌کنیم اما در نگاه دوم برخی افراد، غرب به معنای آرزو و آمال است.

 

زاکانی لیبرال سرمایه‌داری در مقابل اسلام را دارای تفاوت اساسی دانست و گفت: زیرساخت‌ها و شرایط جامعه توسعه یافته غربی بر مبنای اقتصادی است.

 

وی جامعه اسلامی را بی‌انتها خواند و اظهار کرد: جامعه‌ای دارای هویت است که برای خود افق و قله‌ای را که درنظر دارد بی‌انتهاست و در زمان ظهور محقق می‌شود اما انسان غربی تکرارپذیر بوده و در بهترین شکل انسان آمریکایی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مدینه النبی الگو و جامعه علوی افتخار ماست، گفت: خودباوری که امام راحل بر اساس ایمان داشتند مورد غفلت واقع شده است.

 

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی در کلان انقلاب اسلامی رشد کرده اما در پیرامون ما مشکلاتی مشاهده می‌شود، افزود: بخشی از این مشکلات ناشی از شرایط است.

 

زاکانی مشکل جدی دولت را نگاه غلط به غرب دانست و یادآور شد: در کنار این مشکل، اشکالات دیگری نیز وجود دارد و دولت با انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام و بی‌حالی و بی‌برنامگی مواجه است.

 

وی با بیان اینکه دولت هر سال حرف‌های تکراری می‌زند، گفت: دیگر از کلید خبری نیست و از دردهای مردم کاهش پیدا نکرده و بخش‌هایی از دولت تبدیل به اتاق بازرگانی شده است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم یکی از وظایف مجلس را نظارت عنوان کرد و افزود: موضوع نظارت در مجلس مورد غفلت قرار گرفته و اولویت‌ها با بی‌دقتی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مجلس با دریایی از لایحه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس اصل‌های 104 و 105 قانون اساسی را برای خود منها می‌دانند اما اصل‌های 62 تا 92 وظیفه نمایندگان است و این موارد موجب می‌شود تا برخی بیرون از مجلس، به فکر مدیریت مجلس باشند.

 

زاکانی با تصریح بر اینکه در کنار هیاهوها و نپرداختن به مشکلات جامعه مشاهده می‌شود کارآمدی کمتری در مجلس است، افزود: سالانه 15 میلیون پرونده وارد قوه قضائیه می‌شود و تعداد 7 هزار و 500 قاضی در کشور وجود دارد که با دقت پرونده‌ها را بررسی کرده و حق را جاری و ساری کنند.

 

پرونده هشت ساله کرسنت در بایگانی خاک می‌خورد

 

وی به تشکیل پرونده کر سنت از سال 87 اشاره کرد و گفت: مدت‌های زیادی این پرونده ملی دهها میلیارد دلاری در بایگانی خاک می‌خورد و اکنون به سال 95 رسیده است.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از هشت سال تاکنون پرونده کرسنت به سرانجام نرسیده است، خاطرنشان کرد: قاضی باید بصیرت سیاسی داشته باشد اما باید عدالت را رعایت کند و دقیق باشد.

 

وی با اشاره به اینکه سایه فساد در بخش‌های مختلف مشهود است، خاطرنشان کرد: جامعه ما باید جامعه‌ای انقلابی و الگو باشد و نشان داد ضمن حفظ استقلال دارای سلامت و اثرگذار است.

 

زاکانی تبعیت مردم از مقام معظم رهبری را موجب الگو قرار دادن جامعه ما دانست و تصریح کرد: وظیفه داریم این مشکلات را برطرف کنیم که با مدیریت جهادی و انقلابی حل می‌شود و دانشجویان در راستا نقش مهمی دارند.

 

وی با بیان اینکه در مدیریت جهادی ابتدا سازندگی نیروها مهم است، یادآور شد: با رشد نیروها هیچ دسیسه و طوفانی نمی‌تواند جامعه را تغییر دهد و در مدیریت جهادی نگاه نیروها به محرومان جامعه بوده و این کار ارزشمند است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم خاطرنشان کرد: جوان مومن انقلابی نقطه آغاز خود را خدمتگزاری می‌داند و این سرمایه کمی نیست و در دوران دفاع مقدس جوانان انقلابی دانشگاه جنگ را تراز انقلاب اسلامی قرار دادند.

 

وی حرکت در مسیر مدیریت جهادی را با خیر و برکت خواند و یادآور شد: فسادهایی که سبب آبروریزی است نمی‌تواند ما را دلسرد کند و باید پای مشکلات انقلاب بایستیم و آنها را با کمک جوانان برطرف کنیم.

 

زاکانی با تصریح بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس بر پایه هویت ائمه(ع) بوده اما امروز برای کسب مقام دست و پا می‌شکنیم، متذکر شد: مقام معظم رهبری امید بسیاری به جوانان مومن و انقلابی دارند و وظیفه داریم با مدیریت جهادی فرهنگ خدمتگزاری را در جامعه رشد دهیم.