"ترزا می" روز چهارشنبه در نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایتخت بحرین مدعی شد که امنیت این کشورها، امنیت انگلیس است.

وی متعهد شد که در مقابله با حملات ضد کشورهای خاورمیانه و اروپا، به ویژه حملات الکترونیکی، همکاری کند.

ترزا می، با اشاره به چالشهای مستمر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تأکید کرد که این چالشها خطری برای انگلیس و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند و باید تلاشها به صورت مشترک برای مقابله با "بازیگرانی که نفوذ آنان ثبات منطقه را تضعیف می کند" صورت پذیرد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: "تمایل دارم به شما تأکید کنم که ما خطر ایران بر منطقه (خلیج فارس) و خاورمیانه را بزرگ می بینیم."

ترزا گفت: "انگلیس به شراکت راهبردی خود با کشورهای منطقه (خلیج فارس) پایبند است، و دوشادوش این کشورها به مقابله با خطری می پردازد که آنها را تهدید می کند."

نخست وزیر انگلیس افزود: "باید مانع اقدامات منفی ایران در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای منطقه شد تا در این منطقه امنیت و ثبات محقق شود"!!!

ادعای انگلیس درخصوص تعهد به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تحقق امنیت در خاورمیانه، درحالی است که اکثر این کشورها به همراه انگلیس از حامیان اصلی گروه های مسلح و تروریستی در منطقه به شمار می آیند و متهم اصلی ناامنی ها و ناآرامی های منطقه هستند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه، در بیانیه ای سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس، را مرحله تکمیلی حمایت لندن از رژیم های دیکتاتوری خواند.