قرار بود مراسم 16 آذر امسال دانشگاه علامه طباطبایی چهره ای همچون حکیمی پور و غلامحسین کرباسچی را به خود ببیند. اما هوشیاری جمعی از دانشجویان مانع از ثبت یک واقعه تلخ در دانشگاه علامه طباطبایی شد. گروهی از دانشجویان به صورت خودجوش نشریه ای را چاپ و توزیع کردند که در آن به بازخوانی مفاسد کرباسچی پرداخته شده بود.

توزیع این نشریه بستری برای آگاهی بخشی و همچنین، پاک کردن غبارنشسته از پرونده های قطور کرباسچی در اذهان بیدار دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی شد. جو صورت گرفته و دست به دست شدن نشریه در سطح دانشگاه به دست مایه ای داغ برای گفت و گوهای گعده ای دانشجویان مبدل شد تا جو قالب دانشجویان شان محیط فرهنگی دانشگاه را اجل از سخنرانی کرباسچی بدانند. دبیرکل حزب کارگزاران که بیشترین چسبندگی را با هاشمی رفسنجانی دارد و این روزها نقش تئورسین جبهه اصلاحات را بازی می کند انتظار داشت گذر زمان گرد فراموشی به بار آورد اما چنین نشد و در فضایی که دانشجویان به شدت علیه او شعار می دادند راهی جز خروج از دانشگاه ندید.

لازم به ذکر است کرباسچی در سال 1377 از سوی قاضی غلامحسین محسنی اژه‌ای به اتهام جرایم مالی محاکمه و به 3 سال حبس و 10 سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند،  این فرد به رغم محکومیت و مفاسد اقتصادی در حال حاضر دبیرکل حزب کارگزاران و یکی از لیدرهای اصلاحات است.

کرباسچی که هم اکنون نیز پرونده مفتوح در سیستم قضایی کشور دارد بنا داشت تا در محیطی علمی از مبارزه با مفاسد با دانشجویان سخن بگوید، اما نخبگان دانشگاهی نشان دادند که دانشگاه جایی برای مفسدین اقتصادی و سخنان نخ نمای شده آن ها ندارد.

.