احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 17 آذر در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: ضایعه‌ای بزرگ به واسطه بی‌کفایتی و سوء تدبیر رخ داده است و آذربایجان در ماتم جان باختن 50 تن از مردم خود به سوگ نشسته است.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: شما برای لغو یک جلسه سخنرانی شرمسار بودید اما برای جان باختن معصومانه مردم ما به یک تسلیت و تشکیل یک گروه حقیقت‌یاب اکتفا شد  و این گروه حقیقت‌یاب نیز انگشت اتهام را متوجه کسانی کرده است که با جانفشانی تلاش می‌کردند ناکارآمدی و ناتوانی مدیریتی را جبران کنند.

علیرضا بیگی گفت: اگر سامانه ATC در این دو سال مانع بروز حادثه شده است به واسطه تلاش لوکومتیورانان و جان برکفان راه‌آهن بوده است.

وی در  ادامه تذکر خود اظهار داشت:آقای ترکان! به شعور مردم توهین نکنید چگونه می‌توان پذیرفت یک اپراتور با وجود سامانه‌های کنترلی متعدد کنترلی هر چند ناکارآمد موجب فاجعه‌ای به این بزرگی شود؟ چگونه انتظار دارید افکار عمومی با این گزارش قانع شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: انشاءالله مجلس براساس فرمایش رهبری در مسئولیت‌ خواستن از قوه مجریه قاطعانه اقدام خواهد کرد و 84 امضای نمایندگان برای پاسخ خواستن از وزیر انشاءالله به کرسی خواهند نشست.