شهروز برزگر با بیان اینکه با تصویب قانون تمدید تحریم‌های ایران گام‌های عملی آمریکا و نقض برجام به صورت واضح برداشته شده است گفت:‌ در حالی این قانون در مجلس و سنای آمریکا تصویب شده که طبق یکی از مفاد برجام آمریکا نباید قانون تحریم‌های ایران را برای بار سوم تمدید می‌کرد که این نقض برجام است.

وی با بیان اینکه برجام معاهده چند جانبه بین ایران و گروه ۱+۵ است گفت:‌طبیعتا اگر در این بازی هفت نفره یک نفر بازی و قواعد را بر هم زند راه های مقابله با آن پیش بینی شده است که در این زمینه ایران دست برتر را در صورت نقض برجام از سوی طرف های مقابل دارد البته باید منتظر ماند که سایر کشورها چطور با آمریکا برخورد می‌کنند.

برزگر با تاکید بر اینکه حقانیت ایران برای دنیا ثابت شده و با این اتفاق چیزی از ارزش‌های تیم مذاکره کننده کم نمی‌شود گفت:‌ این تحریم‌ها نشان داد همانطور که رهبری فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و اعتماد جهانیان نیز سلب شده است. در مقابل نیز ایران با اجرای تعهداتش اعتماد جامعه جهانی را جلب کرد و نشان داد که طبق گفته‌های قبلی‌اش دنبال بمب هسته‌ای نبوده،‌ نیست و نخواهد بود و قبل از این درخواست نیز رهبری و حکومت و مردم نیز این موضوع را مورد تاکید قرار داده بودند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نسبت به این اقدام آمریکا، اقدام و عکس‌العمل قاطع نشان خواهد داد گفت: ما دنبال آماده کردن طرح سه فوریتی هستیم چون ما به اعتقادات و داشته‌هایمان پایبندیم؛ پس به نفع آمریکاست که رئیس‌جمهور این کشور این طرح را وتو کند؛ چرا که عملا و علنا برجام نقض شده است.