روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش کرد که ظاهراً اتحادیه اروپا قصد دارد به دمشق پیشنهاد کمک‌های مالی در قبال در قدرت ماندن معارضان مسلح سوریه در برخی مناطق این کشور را مطرح کند.

طبق این گزارش، پیشنهادات جدید اتحادیه اروپا توسط «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست دو هفته پیش وی با رهبران معارضان سوری مطرح شده است.

یکی از منابع نزدیک به معارضان مسلح سوری به تایمز اعلام کرد: «آنچه که موگرینی در صدد انجام آن است، در واقع در طرح اتحادیه اروپا قرار دارد و این شیوه رفع درگیری‌ها است. انتقال قدرت وجود خواهد داشت اما جزئیات آن مبهم است. در عوض، اگر تمامی طرفین موافقت کنند و همه به آنچه اتحادیه اروپا می‌گویند، عمل کنند، مبلغ هنگفتی پول وجود خواهد داشت».

معارضان مسلح سوریه چندین سال است که اصرار دارند که انتقال قدرت در سوریه باید شامل خلع اسد از قدرت باشد و حامیان غربی این تروریست‌ها نیز سرود «اسد باید برود» سر می‌دهند اما جدیدترین طرح اتحادیه اروپا ظاهراً شامل کناره‌گیری اسد از قدرت نمی‌شود.

طبق گزارش تایمز، اتحادیه اروپا در حال حاضر گرچه با باقی ماندن اسد در قدرت موافق است اما می‌خواهد قدرت به استانهای سوریه واگذار شود و معارضان مسلح سوریه بتوانند قدرت بگیرند.

این گزارش ادامه می‌دهد، کمک مالی به دولت سوریه برای جلوگیری از موج آوارگان سوری که به سمت کشورهای اروپایی روانه می‌شوند، بیشتر ترجیح داده می‌شود.