محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه پارلمان، در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 104 و 147 آیین نامه داخلی مجلس گفت: امروز گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه ریلی سمنان چاپ و در کازیو نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه داخلی مجلس این گزارش باید در دستورکار مجلس قرار می گرفت و در صحن علنی مطرح می شد اما مشاهده می کنیم که این موضوع در دستورکار امروز مجلس قرار ندارد که خلاف صریح آیین نامه داخلی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد:مجلس برای تعطیل شدن یک سخنرانی وقت بسیاری می گذارد و برای یک احضار به دادگاه زمانی از وقت مجلس به آن اختصاص داده می شود و به افراد اجازه داده می شود به صورت مشروح به توضیح موضوع بپردازند اما 50 انسان جان خود را  از دست داده اند و تعدادی از آنها در حادثه ریلی سمنان در آتش سوخته اند، درحالی که می بینیم امروز این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: این مسئله مهم ارزش آن را دارد که به آن زمانی را اختصاص داده و یا به بنده فرصت دهید درباره ابعاد حادثه توضیح دهم. شما به عنوان رئیس مجلس این اختیار را دارید.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر آیین نامه ای تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم و در دستور نیز قرار دارد و کمیسیون عمران نیز به صورت جدی در حال پیگیری است؛چرا که موضوع، موضوع مهمی است و از ساعات اولیه رخ دادن حادثه کمیسیون عمران وارد شد و پیگیر موضوع بود، ضمن اینکه گزارش اولیه این حادثه از سوی کمیسیون تقدیم شده و این موضوع که برای مجلس از اهمیت قابل توجهی برخوردار است امروز در کمیسیون بررسی می شود.