عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر درباره اعتراض دیروز برخی نمایندگان استان خوزستان به رئیس‌جمهور در حین نطقش در صحن علنی هنگام تقدیم بودجه سال 96 گفت: اعتراض ما به انتقال آب سرشاخه‌های کارون بود در حالیکه هم‌اکنون کشاورزان در استان خوزستان با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی از بحران آلایندگی هوا در خوزستان و عدم تخصیص اعتبارات مصوب به استان خوزستان به عنوان بخش دیگری از اعتراضات نمایندگان خوزستان به روحانی نام برد و با اشاره به اینکه پس از صحن علنی مجلس با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلسه‌ای با شرکت نمایندگان استان خوزستان در اتاق دولتی مستقر در مجلس برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح کردیم که چرا اگر کارون، آب کافی جهت انتقال به استان‌های دیگر دارد اما به خود کشاورزان استان مجوز استفاده از آب داده نمی‌شود و یا چرا هورالعظیم و تالاب چادگان در حال خشک شدن هستند؟

سامری از برگزاری جلسه آینده نمایندگان استان خوزستان در مجلس با معاون رئیس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه در روز دوشنبه خبر داد و گفت:‌ اخیراً بارانی در خوزستان آمد و عده زیادی را روانه بیمارستان کرد؛ اتفاقی که سابق بر این رخ نمی‌داد. چرا که میزان آلایندگی آب و هوای خوزستان در این مدت به شدت بالا رفته است.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود سمی بودن آب و هوای خوزستان دولت حق آلایندگی بیشتری به این استان اختصاص نمی‌دهد،‌ خاطرنشان کرد: در صورتی که حق آلایندگی مضاعف به خوزستان اختصاص یابد می‌توان با ایجاد فضای سبز بیشتر تا حدی از تأثیرات سوء آلایندگی هوا در این استان جلوگیری کرد.

* هنوز اعتبارات عمرانی سال 95 به خوزستان تخصیص نیافته است 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز اعتبارات عمرانی سال 95 به خوزستان تخصیص نیافته است گفت:‌ آقای نوبخت می‌گوید از 70 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی 35 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است پس چرا ما اثری از آن در استان نمی‌بینیم؟ این پول‌ها به کجا رفته است؟

وی دوگانگی مدیریتی در آبادان و خرمشهر را محور دیگر اعتراضات روز گذشته نمایندگان خوزستان به رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس برشمرد و عنوان داشت:‌ اگر آن طور که دولت اعلام می‌کند خرمشهر منطقه آزاد است، پس باید همه ادارات آن بروند زیر نظر مناطق آزاد و اعتبارات خود را از آنجا بگیرند، در حالی‌که مناطق آزاد می‌گوید ما بودجه نداریم اما دولت هم می‌گوید، منطقه آزاد است و خود به ما اعتبار دیگری اختصاص نمی‌دهد.

* 25 سال پس از پایان جنگ تحمیلی خرمشهر شبکه آب‌رسانی و فاضلاب ندارد

سامری با اشاره به اینکه 25 سال پس از پایان جنگ، تحمیلی خرمشهر شبکه آب‌رسانی و فاضلاب ندارد، گفت:‌ پنج میلیون سکنه خوزستان به واسطه بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در مشقت هستند و هیچکس نیز پاسخگو نیست.

* روحانی، خط لوله آبی را که زمان احمدی‌نژاد احداث شده بود افتتاح کرد

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر چند هفته پیش رئیس‌جمهور به خوزستان گفت:‌ این سفر چه منفعتی برای مردم استان داشت؟ ایشان فقط آمد و خط لوله آبی را که زمان آقای احمدی‌نژاد احداث شده بود افتتاح کرد، در حالی که در ابتدای دوره ریاست جمهوری که به خوزستان آمده بود وعده داده بود ظرف یک هفته آن را افتتاح می‌کند اما سه سال طول کشید.

* اصلاح‌طلبان حل بحران آلودگی هوای خوزستان را از رئیس جمهور مطالبه کنند

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصلاح‌طلبان که وابسته به دولت تدبیر و امید هستند باید از رئیس‌جمهور، حل بحران آلایندگی، بی‌آبی، بیکاری و عدم تخصیص بودجه‌های عمرانی خوزستان را مطالبه کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: کم‌لطفی دولت در حق خرمشهر مشهود است.