سید حسین نقوی حسینی با اشاره به حادثه قطار سمنان، گفت: انتظار ما این بود که وزیر راه وشهرسازی اینقدر شجاعت داشته و مسئولیت پذیر باشد که استعفا دهد و از ملت ایران ، خانواده جانباختگان و همه مردم عزیز اذربایجان عذرخواهی کرده واستعفا دهد اما متاسفانه شاهدیم که اینقدر شجاعت ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیر راه آهن را قربانی کردند تا وزیر پاسخگو نباشد، اظهار داشت: مگر با این کار مشکل حل می شود؟ زیرا علت حادثه این قطار مدیریتی است و اگر قطار دچار نقص فنی بود و ریل یا موتور آن مشکل داشت می گفتیم علت حادثه نقص فنی است و به وزیر ارتباط ندارد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه در این حادثه خطای مدیریتی رخ داده است، بیان داشت: در منابع انسانی دقت نشده و این نشان می دهد که مدیر بی کفایت بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگر یک اتفاق طبیعی نظیر ریزش کوه و یا سیل رخ می داد باید می گفتیم وزیر در این مورد مسئولیتی ندارد و این یک حادثه طبیعی و غیر قابل پیش بینی بوده است اما در اینجا خطای نیروی انسانی بوده نشان از بی کفایتی وزیر است و باید استیضاح شود واستعفا دهد.

نقوی  حسینی تاکید کرد: وزیر راه حتی اگر استعفا هم ندهد حتما او را استیضاح می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه بی کفایتی مدیر است  که منابع انسانی تا این حد بی سامان است که هر کس به خودش اجازه می دهد با جان مردم بازی کند استیضاح آخوندی را امری ضروری وا جتناب ناپذیر برشمرد.

وی افزود: من اعتقاد دارم به آن فردی که دچار خطا شده است نباید چیزی گفت اما متاسفانه هر وقت اتفاقی می افتد به سراغ آن کارمند ضعیف می رویم وآنها را اخراج و اعدام وزندانی می کنیم و برایشان مشکل درست می کنیم.

سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی  مجلس ادامه داد: اما آقایونی که مسئول اصلی هستند جلوی دوربین می آیند و می گویند خانوده ها نگران نباشند چون مسافرین بیمه دارند و وزیر باید اینجا پاسخگو باشد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه وزیر پاسخگوی عملکرد وزارتخانه متبوعش است، خاطر نشان کرد: آن وقت آقای آخوندی به مدیر عامل راه آهن می گوید باید استعفا بدهد و استعفای آن را می پذیرد.

وی تصریح کرد: طرح استیضاح وزیرراه و شهرسازی تهیه شده و تعداد زیادی از نمایندگان ان را امضا  کرده اند و پیش بینی می شود تعداد امضاها به بالای 200 امضا برسد.

نقوی حسینی بیان داشت: حداقل انتظار ما این بود، استعفا که کوچکترین کار ممکن است از سوی وزیر انجام شود تا بعداَ به بقیه مسائل رسیدگی شود اما ظاهرا وزیر راه از ملت طلبکار هم هست ولی مجلس کار خودش را انجام می دهد.