"ناصر الشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عصر امروز یکشنبه 14 آذرماه 95 با "حسین امیرعبداللهیان "دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

 

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سیاست کشورمان در جهت تقویت تعاملات دوستانه با کشورها گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش همه‌جانبه همکاری‌های برادرانه با همه کشورها و به‌ویژه کشورهای اسلامی و همسایگان است اما رژیم اشغالگر قدس از نطفه نامشروع است.

 

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، از ایجاد شکاف در جهان اسلام در خصوص مسئله فلسطین انتقاد کرد و گفت: باید جهان اسلام در قضیه فلسطین موضع مشترک اتخاذ کنند چراکه مسئله فلسطین، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است.

 

وی تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد رابطه با برخی کشورهای اسلامی و عربی را به ضرر منطقه و تل‌آویو را ریشه اصلی ناامنی‌ها در منطقه خواند.

 

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در همین راستا به برگزاری کنفرانس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آینده اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به حمایت و پشتیبانی خود از مردم و مبارزان فلسطینی ادامه خواهد داد.

 

امیرعبداللهیان رابطه برخی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی را مغایر اصول اسلامی خواند.

 

در ادامه این دیدار، ناصر الشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تأکید بر حمایت‌های سیاسی، معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین تصریح کرد: باید مشکلات منطقه به‌سرعت حل شود و همه توان ما صرف مبارزه با دشمن اصلی امت اسلامی شود.

 

وی با اشاره به اینکه قدس جزئی از عقیده و شرع اسلامی است، خاطرنشان ساخت: ملت فلسطین همیشه برای مقابله با این رژیم جعلی آماده است و لحظه‌ای از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

 

ابوشریف در ادامه ضمن تشریح اوضاع در کرانه باختری، به وجود 630 ایست بازرسی در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که منطقه قدس از کرانه باختری جدا شده و با مجوز می‌توان تردد کرد اما این وضع تغییر خواهد کرد.

 

وی افزود: فلسطین از همه طرف مورد هجمه قرار گرفته است اما مقاومت بیش از هفت دهه مردم فلسطین آینده روشنی را برای سرزمین ما و قدس شریف رقم خواهد زد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از نقش اساسی و محوری مقام معظم رهبری در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.