سفر ژنرال فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه به دستور بشار اسد رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که ژنرال الفریج از تعدادی از مواضع و مرکز نظامی ارتش سوریه در حلب و حومۀ آن در منطقه الشیخ سعید و النقارین و غرب فرودگاه النیرب بازدید کرد.

وی در این بازدید با نیروهای ارتش سوریه به گفت وگو نشست و تقدیر و تشکر بشار اسد رئیس جمهور سوریه از آنها را به خاطر جانشفانی ها و دلاوریهایشان در مقابله با گروههای مسلح تروریست منتقل کرد. 

ژنرال الفریج همچنین بازدیدی از چند محله آزاد شده در منطقه مساکن هنانو و بنی زید و گذرگاه کاستیلو داشت و فرماندهان میدانی وی را از ماهیت ماموریت های اجرا شده و موفقیت های حاصله در شهر حلب و ریف آن آگاه کردند.

وی همچنین از نزدیک از زمینه سازی ها جاری برای تامین مایحتاج شهروندانی که ارتش سوریه آنها را از دست تروریست ها آزاد کرد و تامین امنیت دیگر شهروندان برای خروج از محله های شرقی شهر حلب آگاه شد.

ژنرال الفریج با فرماندهان نظامی طرح های عملیاتی آینده را بررسی و دستورات لازم را به آنها داد و تاکید کرد: نبرد ما با تروریسم برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه نیز بر عزم خود برای تداوم ماموریت های محول شده به آنها به منظور رهایی کشورشان از لوث تروریسم با هرگونه جانفشانی که لازم باشد، تاکید کردند.

شماری از افسران فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه ژنرال الفریج را در این سفر همراهی می کردند.