"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک اقتصادی ایران و هند گفت: ایران و هند دو کشور دوست هستند که در قالب جنبش عدم تعهد نیز با یکدیگر همکاری دارند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، هند را یک شریک مهم تجاری خود می داند و خواهان آن است که روابط دوستانه خود با هند را تعمیق و گسترش بخشد. روابط دو کشور در زمینه های مختلف بویژه در زمینه انرژی، تجارت و حمل و نقل در حال توسعه است و دو کشور بدنبال آن هستند که فراتر از این همکاری نمایند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: پروژه چابهار نه تنها برای ایران و هند بلکه برای سایر کشورهای منطقه از جمله افغانستان نیز مهم است. جمهوری اسلامی ایران از طریق چابهار به توسعه افغانستان کمک می نماید. این پروژه توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز را نیز تسهیل می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز بعدازظهر برای شرکت در ششمین کنفرانس قلب آسیا به شهر «امریتسار» از شهرهای بزرگ ایالت پنجاب هند سفر خواهد کرد و دهلی‌نو را به مقصد این شهر ترک خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه این کنفرانس که به روند استانبول نیز مشهور است، روز یکشنبه با حضور نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهور افغانستان و تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برگزار خواهد شد.