جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در گفت‌وگو با روزنامه تورنتو استار در پاسخ به سوالی درباره برقراری مجدد روابط این کشور با ایران گفت: ما به تلاش برای تعامل (با تهران) ادامه می‌دهیم و اما نسبت به آن بسیار محتاط و مسئول هستیم.

ترودو در ادامه با طرح ادعاهایی درباره سیاست خارجی ایران در منطقه و سطوح جهانی گفت: من نسبت به چالش هایی که ایران در داخل با آن روبرو است و چالش‌هایی که در منطقه و در حقیقت سطوح جهانی ایجاد می‌کند، واقع‌بین هستم اما همان طور که بارها گفته‌ام، معتقدم که مهم است با افرادی که با آنها مخالف هستیم نیز گفت‌وگو کنیم.

براساس این گزارش دولت پیشین کانادا در سال 2012 به بهانه اینکه دیپلمات‌های این کشور در تهران در خطر قرار دارند، سفارت کانادا در ایران را تعطیل و روابط دیپلماتیک دو کشور را قطع کرد. هر چند این ادعا هیچ گاه ثابت نشد و گزارش‌ها در آن زمان نشان می‌داد که خطری دیپلمات‌های کانادایی در ایران را تهدید نمی‌کرده است.

اما جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال کانادا از زمان روی کار آمدن خود رویکردی متفاوت اتخاد کرده و گفته است که قصد دارد روابط اوتاوا با تهران را برقرار کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا دولت کنونی قصد دارد تصمیم نخست وزیر پیشین را حفظ کند یا نه، گفت: این موضوعی است که ما روی آن کار می کنیم اما چیزی نیست که بخواهیم در آینده نزدیک درباره آن اطلاعیه‌ای بدهیم.