محمد حسن‌نژاد ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدیده سانحه اخیر ریلی، گفت: جان‌باختگان این سانحه تنها متعلق به آذربایجان نیستند بلکه فرزندان ملت ایران بوده و وظیفه هر انسانی است که به این حادثه واکنش نشان دهد.

وی با بیان اینکه این اتفاق مایه شرمساری است، اظهار کرد: لغو کردن یک سخنرانی مایه شرمساری نیست، شرمساری اصلی این است که وقتی در سال 2016 در جای جای جهان قطارها بدون راننده حرکت می‌کنند، در ایران در اثر برخورد دو قطار به یکدیگر شاهد کشته شدن بیش از 40 انسان باشیم.

وی افزود: اینکه دلیل اصلی حادثه از ضعف مدیریتی بوده یا ضعف تکنولوژی تفاوتی ندارد و وزیر راه و شهرسازی به‌دلیل اظهارات خود در رابطه با بیمه بودن مسافران موظف به پاسخ‌گویی است.

دکتر حسن‌نژاد ادامه داد: وقتی وزیر راه و شهرسازی به‌جای معذرت خواهی و اظهار تاسف می‌‌گوید مسافران بیمه بودند و جای نگرانی نیست، یعنی این وزیر بین انسان و کالا تفاوتی قائل نیست.

وی تصریح کرد: مگر کالایی سوخته است که بگوییم بیمه خساراتش را پرداخت می‌کند؟ بیمه می‌تواند پدر و مادر فرزندانی که یتیم شده اند را برگرداند؟! ‌همه این اظهارات نشان از این دارد که آقای وزیر به انسانیت انسان ارزشی قائل نبوده و این وزیر باید استیضاح شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وقتی در کشوری تمام فکر و ذهن وزیر و نماینده به خرید ایرباس و بوئینگ متمرکز شده باشد انتظار کار کردن از او بیهوده است عنوان کرد: در بیمارستان‌ها به وضع مصدومان حادثه رسیدگی نمی‌شود، امدادرسانی به مصدومان با کندی همراه است در قطار و ایستگاه دیگر مسافران چندین ساعت گرسنگی و تشنگی تحمل می‌کنند که همه نشان از بی‌تدبیری آقایان دارد.

دکترحسن‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه کارهای اجرایی کشور در شان مردم ایران نیست، اظهار کرد: دولتمردان باید وجدانشان را بیدار کنند و از خود این سوال را بپرسند که آیا در مقابل ملت شریف ایران خدمات‌رسانی شایسته‌ای انجام می‌دهند؟ مردم کاری ندارند پس انصاف و وجدان خودمان کجاست؟! آیا این نحوه برخورد با حادثه دیدگان درست است؟