پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- این روزها با نزدیک شدن هرچه بیشتر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اخبار مختلفی از حضور یا عدم حضور آقای حسن روحانی، رئیس جمهور در مناظره‌های انتخاباتی به گوش می‌رسد. 

حدوداً دوماه قبل در چنین روزهایی بحث عدم حضور رئیس جمهور در مناظره‌ها آن هم با توصیه تیم رسانه‌ای رئیس جمهور بسیار داغ شده بود که به نظر می‌رسد علت آن هم عدم عملکرد موفق دولت در بخش‌های مختلف از جمله برجام بوده است؛ برجامی که تمام توان و توجه دولت به آن معطوف شد اما تاکنون با بدعهدی طرف آمریکایی به نتیجه مطلوب نرسیده است و همچنان در ایستگاه وعده و وعیدهای مختلف متوقف شده است. 

اما آقای مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز 5شنبه، ۴آذرماه در نشست هم‌اندیشی روسای استانی سازمان جوانان و دانشجویان حزب دولتی اعتدال و توسعه، اعلام کرده است که آقای روحانی نه تنها در مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 96 شرکت خواهد کرد بلکه در این مناظره‌ها با دست پر حاضر خواهد شد.

در هر صورت به نظر می‌رسد که موج انتقاداتی که به رئیس جمهور درباره این مساله روانه شده بود با واکنش معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری مواجه شد و حالا تصمیم رئیس جمهور و تیم رسانه‌ای وی دچار تغییراتی شده است. 

اما حال این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به عملکرد دولت در بخش‌های مختلف از جمله در مسائل اقتصادی نظیر افزایش رکود و عدم بهبود کسب و کار و همچنین افزایش بیکاری چگونه و در چه مسائلی دست رئیس جمهور در مناظره‌های انتخاباتی پر خواهد بود؟ 

آن هم در زمانی که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضربه‌ای سخت برای دولت و طرفداران آن بود. 

شاید ذهن تیم رسانه‌ای رئیس جمهور و شخص روحانی نسبت به عملکرد دولت در مساله برجام خوشبین باشد که آن هم با توجه به نتیجه‌ای که با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز اجرایی شدن برجام برای ایران و مردم ایران به دست آمده است نمی‌توان به آن دل بست و به نظر می‌رسد طعم نتیجه مناظره‌های انتخاباتی برای روحانی و تیم رسانه‌ای وی، طعم گسی داشته باشد.