lحمدعلی پورمختار  اظهار کرد: احتمال حمایت اصولگرایان از آقای روحانی بسیار کم است، زیرا عملکرد ایشان در حوزه‌های سیاسی یا اقتصادی آن چیزی نبود که توقع اصولگرایان را برآورده کند، ضمن این‌که اخیرا آقای روحانی اظهارنظرهایی داشتند که خلاف مشی اصولگرایی و انقلابی است.

وی افزود: اصولگرایان حتما در انتخابات آینده ریاست جمهوری به یک نتیجه خواهند رسید، اما این‌که آیا روی فرد واحدی به توافق برسند هم در مورد اصولگرایان و هم در مورد گروه رقیب احتمال کمی وجود دارد، بلکه من فکر می‌کنم از هر دو گروه دو کاندیدا در انتخابات آینده وجود خواهند داشت یعنی علاوه بر آقای روحانی یک نفر دیگر در جناح اصلاح‌طلب و دو نفر در جناح اصولگرا مطرح خواهند شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان این‌که اصولگرایان در تلاش‌ هستند به کاندیدا یا کاندیداهای واحدی برسند، یادآور شد: اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند که کاندیدای دیگری را کنار آقای روحانی قرار دهند و پیش‌بینی من این است که آقای روحانی بین اصلاح‌طلبان یک رقیب خواهد داشت و در مقابل خود نیز در جناح اصولگرا دو رقیب دیگر خواهد داشت. البته اگر اصلاح‌طلبان روی آقای روحانی اجماع کنند در این صورت اصولگراها هم یک کاندیدا بیشتر نخواهند داشت.

پورمختار درباره‌ی گزینه‌های اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، خاطر نشان کرد: افراد مختلفی مطرح هستند از جمله آقای قالیباف، آقای ضرغامی که فعال است و آقای الهام که بعد از کنار کشیدن احمدی‌نژاد فعال شده است البته ممکن است افراد دیگری هم مطرح شوند و هنوز رایزنی‌ها ادامه دارد، چرا که ما بر مبنای طرف مقابل تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که نباید تجربه شکست قالیباف در چند انتخابات ریاست جمهوری را ملاک قرار دهیم، اضافه کرد: ما باید به توانمندی شخصی و مدیریتی ایشان و همچنین به مدیریت جهادی آقای قالیباف نیز که رهبری بر آن صحه گذاشتند توجه کنیم، اگر در انتخابات سال 1392 اصولگرایان روی آقای قالیباف اتفاق‌نظر داشتند اکنون شرایط متفاوت می‌شد. قطعا اصولگرایان از این‌که در مورد آقای قالیباف به اجماع نرسیدند پشیمان هستند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با ابراز این عقیده که دولت حسن روحانی نتوانسته شعارهایش را محقق کند، گفت: حتی در حوزه بین‌الملل غیر از برجام که به اعتقاد من منافع‌اش برای اروپا و آمریکا بیشتر بوده آنچنان دستاوردی ملاحظه نمی‌شود دولت یازدهم در خصوص اشتغال، خروج از رکود و موضوعات اقتصادی راهبرد مشخص و روشنی نداشت و ما دچار نوعی سردرگمی هستیم. سطح نارضایتی هم زیاد است و مشکلاتی در زمینه‌ی مسائل فرهنگی نیز وجود دارد، لذا با توجه به ارتباطی که در سطوح مختلف با مردم دارم پیش‌بینی من این است که سطح رای آقای روحانی در حال حاضر پایین است مگر این‌که تاانتخابات ریاست جمهوری سال آینده اتفاق ویژه‌ای رخ دهد