سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در چهارمین همایش علمی تخصصی امداد و نجات که در باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، اظهار داشت: نظم و انضباط در ساماندهی مدیریت بحران بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله ادامه داد: در دنیای امروز با وجود فضای مجازی در حوادث و بلایا با ارسال تصاویر،  صوت و فیلم ارتباطات با سرعت بالایی به نقاط مختلف کشیده می‌شود و اگر در این گونه حوادث سخنگوی حادثه با شفافیت حوادث را تشریح نکند، شاهد حوادث و بحران‌های دیگری در فضای مجازی خواهیم بود.

سردار کاظمینی با بیان اینکه باید قبل با این گونه حوادث و بلایا با آنها آشنایی داشته باشیم، افزود: آشناییت با حوادث و بلایا می‌تواند از خسارات بیشتر این‌گونه حوادث جلوگیری کند. فرماندهان لازم است آموزش‌‌ها را به دقت دنبال کرده تا افراد رده‌های پایین آموزش‌های لازم را فراگیرند و به نیروها بیاموزند. همه حوادث نیاز به خونسردی، نیاز به توجه در صحنه عمل برای مسئولین و فرماندهان دارد و برای جمع کردن حوادث و بحران‌ها بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در پایان خاطر نشان کرد: در بحران‌ها و حوادث اگر نیروهایمان را از قبل سازماندهی نکرده باشیم و با نظم وارد عمل نکنیم دچار حوادثی که پیش‌بینی آن را نکرده‌ایم خواهیم بود که این خود پیامدهای منفی بیشتری دارد.