اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای مجلس نسبت به رای اعتماد به گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: احتمال رای‌آوری دانش‌آشتیانی در مجلس پایین است و فضای مجلس به نفع او نیست.

وی با بیان اینکه بدنه وزارت آموزش و پرورش چندان نظر مثبتی به دانش آشتیانی ندارند، تصریح کرد: دانش‌آشتیانی در بدنه آموزش و پرورش قرار نداشته و چندان با این وزارتخانه آشنا نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای مهم و حساس است، گفت: بیش از یک میلیون معلم و فرهنگی از رئیس جمهور انتظار دارند که یک فرد توانمند، شایسته، مقتدر و آشنا به این وزارتخانه به مجلس معرفی شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس به واکنش فرهنگیان نسبت به وزیر پیشنهادی دولت اشاره و تصریح کرد: اگر فرهنگیان احساس کنند که وزیر پیشنهادی دولت ضعیف است، یقینا واکنش منفی نشان داده و نسبت به مواضع دولت دلسرد می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه با بیان اینکه رغبتی از سوی فرهنگیان برای رای دادن به دانش‌آشتیانی وجود ندارد، عنوان کرد: تاکنون تماسی از سوی فرهنگیان برای رای به وزیر پیشنهادی با نمایندگان صورت نگرفته است اما صدها پیام از سوی فرهنگیان برای رای نیاوردن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به نمایندگان ارسال شده است.