حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در دولت یازدهم، اظهار کرد: هدف دولت از تغییر وزرای فرهنگی و اجتماعی، حل مشکلات مردم و ناکارآمدی بخش اقتصادی نبوده است.

وی افزود: با توجه به استیضاح وزیر آموزش و پرورش و مسائلی که ممکن بود در جلسه استیضاح مطرح شود و زمینه تضعیف دولت را به لحاظ نظارتی پدید آورد، دولت را بر آن داشت تا استیضاح فانی را تبدیل به استعفا کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: دلیل اصلی تغییر سه وزیر کابینه، صرفا نجات دولت از آسیب دیدگی در افکار عمومی، و نه تحقق مطالبات مردم، بوده است.

ترقی با بیان اینکه وزرایی که استعفا دادند و از کابینه کنار رفتند مشکلات عدیده‌ای را برای دولت در افکار عمومی جامعه، علما و مردم بوجود آوردند، افزود: مشکلات اقتصادی که ناشی از بروز اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد شد، زمینه آسیب رساندن به رأی دولت در انتخابات 96 را پدید آورد بنابراین دولت تصمیم به کنار گذاشتن وزیر آموزش و پرورش گرفت.

وی تصریح کرد: هر سه وزیر پیشنهادی دولت، در دوره مجلس نهم به دلایل سیاسی و عدم کارآمدی رای نیاوردند و همچنین این افراد بعضا عناصری هستند که برای انتخابات آینده از سوی جریان حامی دولت مسئولیت دارند؛ بنابراین هدف این تغییرات در کابینه کاملا انتخاباتی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جریان دولت برای انتخابات 96 می‌خواهد یک دوقطبی فرهنگی را جایگزین یک دوقطبی سیاسی کند، گفت: این جریان قصد دارد از این طریق، توجه مردم را از مساله اقتصاد به مساله فرهنگ تغییر دهد.