علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی که به قم سفر کرده است صبح پنج‌شنبه با آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

استاد برجسته حوزه در این دیدار، نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شکر و سپاسگزاری به درگاه احدیت عنوان کرد و اظهار داشت: ریشه مجموعه موفقیت‌ها در نظام اسلامی تمسک به دین حنیف اسلام و تحقق احکام الهی در این سرزمین است.

وی با اشاره به تهدید تروریسم تکفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت، ضرورت توجه به ریشه‌های تکفیر را مورد تأکید قرار داد و افزود: وهابیت همانگونه که در اجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تأکید قرار گرفت خارج از دین مبین اسلام بوده و زادگاه و مروج تفکر تکفیری است.

آیت الله مکارم شیرازی ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان گروه‌های مختلف سیاسی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است که باید بیش از گذشته به آن اهتمام شود.

مهم‌ترین موضوع حال حاضر کشور مسئله معیشت و بهبود شرایط اقتصادی است

دریادار شمخانی نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه والای مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‌گیری از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را فرصتی بی‌بدیل برای مسئولان بخش‌های مختلف در مسیر مدیریت بهینه کشور عنوان کرد.

وی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انفاس قدسی شهدای گرانقدر و رهبری هوشمندانه ولایت امر کشور ما در شرایط کم نظیر امنیتی در منطقه‌ای پرآشوب است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: باراهبردهای اتخاذ شده توانسته‌ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد نماییم.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع حال حاضر کشور را که می‌تواند موجب شکل گیری آسیب پذیری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی گردد مسئله معیشت و بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

شمخانی افزود: رفع مشکلات معیشتی جامعه با بهره گیری از راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری مجموعه قوا و دستگاه‌ها با دولت محترم است.

وی با قدردانی از نقش بسیار موثر آیت الله مکارم شیرازی در تبیین ریشه‌های تفکر تکفیری و توسعه رویکردهای تقریبی در جهان اسلام، افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند تا با اصلی کردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومی را از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است منحرف نمایند.