"محمدحسین مقیمی" در حاشیه جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اکنون همه احزاب و گروه ها درحال فعالیت سیاسی هستند و سراغ نداریم که حزبی یا گروهی خواسته باشد که در انتخابات شرکت نکند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه که آیا آقای جنتی در معاونت سیاسی وزارت کشور حضور می یابد یا خیر، بیان کرد: از حضور آقای جنتی در سمت معاون سیاسی وزارت کشور اطلاعی ندارم ، اگر این مسئولیت را بپذیرند که خیلی خوب است و حتما از بنده بهتر می توانند این معاونت را اداره کنند.

قائم مقام وزیر کشور در خصوص اقدامات وزارت کشور در رابطه با املاک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وزیر کشور این موضوع را به معاونت تخصصی خود ارجاع داده  و موضوع در حال بررسی است. در حدی که رسانه ها نوشتند از این موضوع اطلاع دارم.

مقیمی در رابطه با برنامه های وزارت کشور برای حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای برای انتخابات آینده تصریح کرد: هر کاری که برای حضور پرشور مردم در انتخابات لازم باشد انجام می دهیم اما هنوز زود است که وارد مسایل انتخابات شویم.

قائم مقام وزیر کشور عنوان کرد: به شورای نگهبان پیشنهاد داده ایم که یک سوم انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  و شوراها  الکترونیکی برگزار شود. شورای نگهبان باید نرم افزار و سخت افزار ما را تایید کنند تا این کار انجام شود.

مقیمی در خصوص تغییرات استانداران و فرمانداران تاکید کرد: به این سمت می رویم که تغییرات استانداران و فرمانداران به حداقل برسد مگر در مواردی که ضرورت دارد. هم اکنون بیشتر فرمانداران و استانداران از نیروهای وزارت کشور هستند. البته تا بعد از انتخابات سعی داریم که تغییرات نداشته باشیم اما اگر تغییر لازم باشد صورت می گیرد.

قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: از همه فعالیت های سیاسی رسمی قانونی کشور حمایت می کنیم و دیگر شاهد برهم زدن سخنرانی ها نخواهیم بود.