فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه امروز مجلس ضمن حضور در فراکسیون زنان و جوانان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده نسبت به رأی مجلس به خودم خوش‌بین هستم.

وی همچنین در ارتباط با اعلام نام وی به جای نجفی نیز گفت: از ابتدا هم که با یکدیگر صحبت می‌کردیم و به دلیل بحث سلامتی نجفی قرار بود بنده با عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شوم حتی از یک ماه قبل این روال را با دولت داشتیم و آنها اصرار داشتند که بنده قبول کنم.

دانش آشتیانی بیان داشت: پروژه ترمیم کابینه دولت از یک ماه قبل شروع شده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دیدگاه مجلس را نسبت به خودتان چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: بسیار بهتر از مجلس قبل می‌بینم.

کاندیدای پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سوابق کاری خود در حوزه آموزش و پرورش نیز بیان داشت: بنده بیشتر سابقه معلمی دارم تا دانشگاهی، سال 1352 معلم مدارس بودم تا ایام اخیر که هنوز هم کار مدرسه داری را انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: بنده معلم جبر، معلم معارف اسلامی و قرآن، مدیر مدرسه و همچنین تجربیات مدیریتی در وزارت علوم داشته‌ام.

دانش آشتیانی تأکید کرد: بنده معتقدم شخصی می‌تواند در آموزش و پرورش خدمت کند که سابقه حضور در این عرصه را داشته باشد و بداند موضوع معلم و مدرسه چه چیزی است و اکنون در برنامه‌های خود محور اصلی را مدارس قرار داده‌ام.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توانیم طی شش ماه مشکل آموزش و پرورش را حل کنیم بیان داشت: خیر بنده نمی‌توانم. در برنامه‌های خود بر روی تحول سیستم آموزش و پرورش تأکید کرده‌ام و نمی‌توان شش ماهه و یا یکساله به این نتیجه رسید، مهم آن است که در مسیر حل درست حرکت کنیم.

دانش آشتیانی اذعان داشت: برنامه بنده فراتر از 5 سال است اما یک برنامه کوتاه مدت هم داده‌ام که بتوان در مدت زمان شش ماه اقدامات خوبی را به ویژه برای معلمان و مشکلات جاری آنها انجام داد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مجلس با اشاره به موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان نیز اظهار داشت: در برنامه خود به این موضوع نیز پرداخته‌ام و حقوق معلمان را حتی تا یک ریال نخواهیم گذاشت که از بین برود و با افراد خاطی به طور جدی برخورد خواهیم کرد. البته با همکاری قوه قضاییه، بنده پیگیر هستم تا ریالی از حقوق معلمان اجحاف نشود و به صندوق بازگردانده شود همچنین علاوه برای بررسی ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان تیم اقتصادی قوی را در آنجا قرار خواهیم داد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در مجلس نهم به خاطر یک موضوع خاص نتوانستید رأی کافی را بیاورید آیا شما نسبت به مجلس نهم تغییری در رویکردتان داشته‌اید گفت: خیر بنده تغییری در رویکرد خود نداشته‌ام، مواضع بنده از اول انقلاب تاکنون همین بوده و  مخلص انقلاب و کار در این کشور هستم و حاضرم برای ارتقای این نظام و کشور تمام سرمایه و جان خود را اهدا کنم.

وی ادامه داد: مجلس دهم نسبت به قبل بهتر شده، به نظر بنده مهمترین مسئله آن است که در مجلس نهم به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شد تا در مورد برنامه‌های خود صحبت کنم اما حداقل در این دور از مجلس زمانی که با نمایندگان روبرو می‌شوی از بنده برنامه‌های کاری‌ام را می‌خواهند و این بسیار خوب است.