محمد دهقان با انتقاد از ایجاد فضای دو قطبی در جامعه در آستانه انتخابات گفت: به نظر من برخی عناصر سیاسی دولت با نگاه انتخاباتی به دنبال ایجاد دو قطبی های کاذب در کشور هستند.

 

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس ادامه داد: دولت نمی تواند گزارشی از عملکرد اقتصادی خود در راستای حل مشکلات مردم ارائه دهد زیرا رکود بی سابقه کشور را فراگرفته است و فشار اقتصادی بر مردم افزایش یافته است، واردات بی رویه و عدم اقدام جدی برای مقابله با واردات کالاهای بی کیفیت خارجی، نرخ بیکاری را به شدت افزایش داده است.

 

نماینده حقوق دان مجلس دهم بابیان اینکه دولت نتوانسته شعارهایش را در زمینه اشتغال محقق کند. به همین دلیل نمی تواند گزارش مناسبی از دستاوردهای اقتصادی اش به جامعه ارائه دهد، اظهار داشت: دولت در راستای انحراف افکار عمومی، به جای حل مشکلات اصلی و اساسی به دنبال ایجاد برخی دوقطبی های کاذب در کشور است.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: دولت مسائل بی اهمیت را با فشار سیاسی و شانتاژهای سیاسی به مسائل اصلی تبدیل می کند تا سر مردم به مسائل کم اهمیت گرم شود و مسائل اصلی فراموش شود.

 

اشتغال و اقتصاد مقاومتی مسئله اصلی کشور است

 

دهقان با تاکید بر اینکه مسئله اصلی کشور، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است اظهار داشت: رئیس جمهور در سخنرانی اخیر اعلام کردند ما باید اشتغال ایجاد کنیم. این بایدها سخنانی است که در زمان تبلیغات انتخاباتی گفته می شود. امروز زمان آن است که مسئولان گزارشی از تحقق وعده هایشان ارائه دهند. وقتی مردم می بینند دولت همچنان وعده هایی که ۳ سال پیش مطرح می کرده، مجدداً مطرح می کند، اعتمادشان به دولت کاهش می یابد. الان زمان شعار دادن نیست، ما باید به مشکلات پاسخ بدهیم. چه کسی باید برای جوانان اشتغال ایجاد کند؟ رئیس جمهور و قوه مجریه باید این اقدامات را انجام می دادند.

 

تخلفات شخصی دلیل اصلی برکناری یکی از وزرا

 

عضو فراکسیون ولایت مجلس در مورد تغییر وزرا در چند ماه پایانی دولت گفت: جز یکی از وزرا که به خاطر تخلفات شخصیش راهی غیر از برکناری اش وجود نداشت، تغییر دو وزیر دیگر بسیار دیرهنگام صورت گرفت، این اقدام در ۶ ماه پایانی عمر دولت به معنای بی سروسامان کردن وزارتخانه ها است.

 

وی با بیان اینکه طبیعتاً افراد قوی هم حاضر نیستند برای ۶ ماه هدایت وزارتخانه ای را بپذیرند گفت: وزرایی که خلافی مرتکب نشده بودند، عوض کردنشان نفعی برای مردم ندارد. دولت با انگیزه رد گم کنی و در راستای مشخص نشدن تخلفات وزیری متخلف، دو وزیر دیگر را هم مجبور به استعفا کرد. تخلفات اعلام شود که دولت به چه علت مجبور به تغییر برخی وزرا شده است.

 

دهقان تصریح کرد: ۳وزیر مستعفی اگرچه ضعیف بودند، اما عملکردشان مانند برخی وزرای اقتصادی بود. در مورد ضعف این وزارتخانه ها با دولت اختلاف نظر نداریم اما تغییر این وزرا در ۶ ماه پایانی دولت توجیهی ندارد چون حاکم ضعیف بهتر از بی حاکمی است.

 

عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت:دولت اگر می خواست اقدامی انجام دهد، باید در نیمه عمر دولت انجام می داد و تغییرات انجام شده به سمت وزرای اقتصادی دولت معطوف می شد.

 

وی ادامه داد: نمی دانم دولت با این همه نیرویی که در اطرافش است، به چه علت این گزینه ها را برای تصدی وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش معرفی کرده است.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: احتمالاً دولت افرادی را که شایستگی بیشتری برای حضور در این وزارتخانه ها داشتند و افرادی که مهره سوخته نبودند، پیدا نکردند و افرادی که عمدتاً سابقه تخصصی نسبت به این وزارتخانه ها ندارند و سابقه سیاسی شان بر سابقه تخصصیشان می چربد برای این وزارتخانه ها معرفی شده اند.

 

عضو فراکسیون ولایت مجلس تاکید کرد: فراکسیون ولایت هیچ تصمیمی در مورد رای اعتماد به سه وزیر معرفی شده نگرفته است.