حسین سبحانی نیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تغییرات کابینه دولت یازدهم گفت: آقای روحانی برای ترمیم کابینه اقداماتی انجام داد، اما این اقدامات کامل نبود و ترمیم کابینه ناقص انجام شد.

وی افزود: تغییر در حوزه فرهنگ اگرچه دیرهنگام انجام شد، اما حوزه اصلی مورد مطالبه، وزارت اقتصاد بود، مطالبه مردم از ترمیم کابینه دولت یازدهم تغییر و تحول در حوزه اقتصادی بود که متاسفانه شاهد اقدامی در این زمینه از سوی دولت نیستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس نهم ادامه داد: معرفی گزینه های جدید برای سه وزارتخانه ورزش، فرهنگ و آموزش نشان می دهد که دست آقای روحانی آنطور که وانمود می کند، برای معرفی نیروهای توانمند که جامعه و مجلس را قانع کند، پر نیست.

سبحانی نیا گفت: گزینه هایی که امروز از طرف آقای رئیس جمهور به مجلس معرفی شد گزینه هایی است که یکبار در صحن علنی مجلس معرفی شده و نتوانستند از نمایندگان رای اعتماد بگیرند، خوب بود آقای روحانی افرادی جدید معرفی می کرد که دارای توانمندی بیشتری باشند. این امر می توانست تاثیرات روحی و روانی بهتری در جامعه برجای بگذارد.

وی عنوان کرد: آقایان صالحی امیری، سلطانی فر و آشتیانی و حتی نجفی که او هم جزء یکی از گزینه ها بود، یک مرحله در مجلس آزموده شدند. آزمودن دوباره آنها نشان می دهد که آقای روحانی یا گزینه بهتری ندارد یا فشار برخی جریانات برای معرفی گزینه‌های خاص بر رئیس جمهور زیاد بوده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آقای روحانی به امید اینکه مجلس جدید با فراکسیون های جدید نگاهشان نسبت به مجلس قبل تغییر کرده است، اقدام به معرفی گزینه های تکراری کرده تا شاید بتواند از این مجلس برای آنها رأی اعتماد بگیرد.

سبحانی نیا درباره اینکه چقدر احتمال دارد که گزینه های پیشنهادی از مجلس رای اعتماد بگیرند، تصریح کرد: هنوز بحثی پیرامون برنامه عملی گزینه های پیشنهادی در مجلس مطرح نشده است، اما شاید بتوان گفت توقعی که مجلس از گزینه های آینده این وزارتخانه ها داشت، بالاتر از سطح افراد معرفی شده بود. همین باعث خواهد شد این گزینه ها یا نتوانند رای اعتماد بگیرند یا به سختی و با زحمت رأی می آورند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: جریان هایی که تلاش می کنند در مجموعه دولت نقش بیشتری داشته باشند در پشت صحنه اقدام رئیس جمهور برای معرفی گزینه های تکراری تاثیر قابل توجهی دارند.