صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مناظره دانشجویی که امروز (یکشنبه 2 آبان‌ماه) با موضوع نقد عملکرد دولت یازدهم در دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی درباره عملکرد دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی گفت: وقتی دولت روحانی در سال 92 انتخاب شد، انتظارات و توقعاتی از وی وجود داشت و 15 میلیونی که به وی رای دادند در لایه‌های تحصیل کرده و دانشجویان کشور بودند.

وی با بیان اینکه به روحانی در حوزه سیاست داخلی نمره خوبی نمی‌دهم، افزود: البته به دولت روحانی در حوزه سیاست داخلی نمره پایینی هم نمی‌دهم زیرا نمی‌خواهم او را در نهایت مردود کنم. 

زیباکلام با طرح این سوال که رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی تا چه میزان در توانایی روحانی است؟ گفت: از روحانی انتظار داشتیم که حداقل نشان دهد به فکر رفع حصر هست.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم برای اولین بار اجازه داده شد که درباره موضوع هسته‌ای به جز نظر حکومت هم افراد دیگری نیز اظهار نظر کنند که این پسندیده و مبارک بود. 

این استاد دانشگاه همچنین در نقد سیاستهای اقتصادی دولت یازدهم در سالهای اخیر اظهار کرد: نظام اقتصاد کلان حاکم بر کشور «دزد پرور» است. در هیچ جای دنیا اقتصاد دولتی موفق نبوده است و در ایران هم موفق نخواهد بود. 

زیباکلام ادامه داد: برخی نهادهای اقتصادی به مجلس و دولت و یا هیچ قوه نظارتی دیگری پاسخگو نیستند که باید در این رابطه فکری برای سیاستهای فاسد دولتی کشور صورت گیرد. 

وی در نقد سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: به دولت روحانی زمینه سیاست خارجی نمره خوبی می‌دهم زیرا توانست کشور را از چاه ویل هسته‌ای نجات دهد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: در حوزه اقتصادی به دولت روحانی نمره 12 می‌دهم زیرا واقعیت‌های اقتصادی را به مردم نمی‌گوید.

زیباکلام خاطرنشان کرد:‌ همچنان از روحانی حمایت می‌کنم و در انتخابات بعدی از وی حمایت خواهم کرد.