مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره واردات لوازم آرایش به صورت غیرقانونی به کشور اظهارکرد: تا به این لحظه سازمان‌های مبارزه با قاچاق کالا آمار دقیقی را از میزان واردات لوازم آرایشی اعم از تقلبی و اصل به کشور نداده است.

وی با بیان اینکه عمده محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور ما به صورت قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود، افزود: ورود محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق علاوه براینکه تبعات اقتصادی غیرقابل جبرانی را برای کشور در پی دارد از بعد سلامت افراد نیز حائز اهمیت است به گونه‌ای که ما شاهدیم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز درکشور ما صدمات جبران‌ناپذیری را عاید برخی از افراد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی وارداتی به کشور ما باید از سوی معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت مورد تأیید قرار گیرد که متأسفانه این روند در کشور ما بسیار کم اتفاق می‌افتد و عمده لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده مردم در ایران بدون آرم وزارت بهداشت هستند.

خاتمی با بیان اینکه متأسفانه ایران جز کشورهایی است که بیشترین لوازم آرایشی و بهداشتی را مصرف می‌کند، گفت: این موضوع جای تأمل دارد و انتظار است که دستگاه‌های اجرایی ما در این حیطه وارد عمل شوند به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از لوازم آرایشی ما قاچاق هستند این امر تبعات ناگواری را برای جامعه ما در پی خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه در ایران تمامی لوازم و مواد آرایشی بهداشتی در داروخانه‌ها توزیع نمی‌شوند و این امر سبب شده است که میزان بازرسی بر اصناف و بوتیک‌هایی که به صورت مستقل لوازم آرایشی را به فروش می‌رسانند صورت نگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه داروخانه‌ها در کشورمان از سوی دستگاه‌های مسئول تحت نظارت بازرسی هستند، تصریح کرد: متاسفانه تا به این لحظه بوتیک‌ها و مغازه‌هایی که لوازم آرایشی و بهداشتی می‌فروشند تحت نظارت وزارت بهداشت و سازمان‌های بازرسی قرار نگرفته‌اند روندی که مشکلات متعددی را گریبان‌گیر مصرف‌کنندگان لوازم آرایش به خصوص از نوع قاچاق ایجاد کرده است.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کنترل مبادی مرزی وارد عمل شوند تا خطرات بیشتری در حیطه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق نصیب مردم نشود.