پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عسگری هرگونه ورود زودهنگام به انتخابات در سازمان صدا وسیما را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، دکتر علی عسکری در جلسه ماهانه مدیران سازمان صدا و سیما، هرگونه ورود زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی را تا پایان عید نوروز ممنوع اعلام کرد.

در دوره ریاست جدید رسانه ملی توسط علی عسگری، تعامل این سازمان با دولت بهبود قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که در برخی موضوعات، منتقدین معتقدند صداو سیما به روابط عمومی دولت روحانی تبدیل شده است.

بر این اساس ورود صدا و سیما به بحث های انتخاباتی موجب خواهد شد تا عملا حجت الاسلام حسن روحانی و دولت وی مورد نقد نامزدهای رقیب قرار گیرد.

البته علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در مورد چرایی ممنوعیت ورود رسانه ملی به انتخابات تا پایان تعطیلات نوروز به کارهای جاری سازمان اشاره کرده و گفته است: ورود زودهنگام به فعالیتهای انتخاباتی باعث تعطیلی فعالیتهای جاری کشور خواهد شد.

برخی نیز بر این باورند که ممکن است رسانه ملی برای حمایت از روحانی، حتی این دور از انتخابات تن به برگزاری مناظره ندهد.

تأثیر در رقابت، مشارکت بیشتر و همچنین تأثیر در پیروزی نامزدها در انتخابات از طریق مناظره را می‌توان در نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری که در نهایت منجر به پیروزی آقای روحانی شد، ملاحظه کرد. مناظره‌ای که بسیاری از نزدیکان رییس‌جمهور از جمله حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، بر آن تاکید داشتند. اکرمی در گفت‌وگویی با تسنیم، گفته بود: بعد از آنکه مناظره آقای روحانی با دوستان انجام گرفت اوضاع تغییر کرد.

اما خبرهای اخیر حاکی از آن است که با وجود اینکه حدوداً هشت ماه زمان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی است، حسن روحانی، رییس جمهور، که رییس ستاد انتخاباتی خود را هم انتخاب کرده، نسبت به برگزاری مناظره در انتخابات روی خوش نشان نداده است.