حجت الاسلام هادی عبدخدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین سیبویه به سخنرانی پرداخت و ضمن بیان جامعیت آیت‌الله سیبویه در بیان احکام و تفسیر و اخلاق اظهار داشت: آیت‌الله سیبویه یک عمر درخشید و در مکتب ولایت خدمت کردند و در مسیر اهل بیت(ع) گام برداشت.

وی در ادامه افزود: من امروزه مهم‌ترین خدمت به جامعه اسلامی را پرورش روحانی متقی و عالم می‌دانم، این موضوع در صدر تمام مسائل قرار دارد؛ تعداد روحانیت نسبت به نیازی که جهان امروز دارد بسیار کم است. مرحوم آیت‌الله سیبویه به خوبی این نیاز را درک کرده و به این مهم اهتمام داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در آستانه دهه سجادیه هستیم، گفت: چقدر در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما صحیفه سجادیه تدریس می‌شود و ما چقدر با این کتاب ارزشمند مأنوس هستیم، محبت خدا را باید از کلمات امام سجاد(ع) آموخت و توجه کنیم به بیان فرد اهل معرفت که چگونه به خداوند، محبت می‌ورزد.

وی با اشاره به یکی از قسمت‌های صحیفه سجادیه افزود: امام سجاد(ع) از خداوند محبت به خدا را می‌خواهد زیرا این نعمت عالی‌ترین نعمت است و اگر انسان این نعمت را داشته باشد باقی نعمت‌ها نیز سهل و ساده خواهد بود.

حجت الاسلام عبدخدایی با بیان این‌که در ادامه این مناجات حضرت سجاد(ع) از خداوند محبت دوستداران خدا را نیز طلب می‌کند، تصریح کرد: اگر انسان شخصی را دوست بدارد که خداوند را دوست دارد، خودش نیز دوستدار خدا خواهد شد و این محبت به تبعیت منجر خواهد شد، بنابراین در قرآن کریم نیز آمده است که اگر شخصی خداوند را دوست دارد، پیامبرش را باید متابعت کند.

وی افزود: متابعت سبب الگو قرار دادن می‌شود که خداوند می‌فرماید؛ پیامبر(ص) أسوه حسنه است، برای شخصی که محبت خدا و پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را داشته باشد الگویش این بزرگواران خواهند بود نه غرب، نه انگلیس، نه فلان مدل لباس خارجی. این شخص می‌خواهد بداند حضرت زهراء(س) چه لباسی داشتند.

گفتنی است آیت الله شیخ محمدحسین سیبویه از اساتید حوزه علمیه خراسان و منبری و روضه‌خوان اباعبدالله الحسین (ع) بود که زیر نظر مرحوم پدرش، آیت الله حاج شیخ محمدعلی سیبویه و حضرات آیات حاج شیخ جعفر رشتی، حاج شیخ یوسف حائری خراسانی و حاج سید محمدهادی میلانی کسب فیض کرده بود، وی همچنین مؤسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) نیز بود که دوازدهم آبان سال گذشته بر اثر عارضه کلیوی پس از مدتی بیماری دار فانی را وداع گفت.