علیرضا ابراهیمی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس درباره گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه جنتی استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد و روحانی نیز با این موضوع موافقت نمود و صالحی امیری را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرده است پیش بینی می شود که گزینه رئیس جمهور برای تصدی وزارت فرهنگ وارشاد صالحی امیری باشد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور در ایام تعطیلات گزینه مورد نظر خود برای سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد هنوز کمیسیون فرهنگی مجلس نتوانسته است این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بدون شک ما باید با بررسی شرایط عموم جامعه و مطالبات مردم در بخش فرهنگ در جهت بررسی ویژگی های وزیر ارشاد آینده تصمیم گیری نماییم .

 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرصت کمی تا پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است بدون شک مجلس در راستای رای مثبت به وزرا با روحیه تعامل و همکاری وارد عمل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تغییر وزرا در کابینه دولت یازدهم بسیار دیر اتفاق افتاد گفت: ما بر این باور بودیم که این تغییرات باید زودتر از این اتفاق می افتاد تا مردم در راستای تحقق مطالباتشان نتیجه ای را مشاهده می کردند.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بدون شک مجلس باید با نگاهی همکاری و مبتنی بر تعامل با دولت وارد عمل شود زیرا تغییر در کابینه در شرایط فعلی که عمر دولت رو به پایان است فایده ای نخواهد داشت.

 

ابراهیمی درباره اینکه آیا امکان معرفی صالحی امیری از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش وجود دارد تصریح کرد: باید درباره این موضوع منتظر نظر رئیس جمهور باشیم.