پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دانشمندی که در مجله "ساینس" درباره فروش پایان نامه در ایران و کنار پیاده روهای دانشگاه تهران مقاله نوشت که بود؟

«ریچارد استون» دبیر بخش بین الملل مجله علمی "ساینس" در 24 شهریور 1395 برای بدنام و آلوده کردن جریان علمی کشور، گزارشی از فروش پایان نامه در کنار پیاده روهای دانشگاه تهران تهیه و در مجله ساینس منتشر کرد.

«ریچارد استون» فارغ التحصیل دانشگاه کرنل در رشته بیولوژی و فارغ التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا در رشته بیوفیزیک است. وی در دانشگاه کالیفرنیا در رشته علوم ارتباطات نیز تحصیل کرده است. وی سابقه همکاری 4 ساله با دانشگاه کمبریج بریتانیا را در رزومه خود دارد. استون هم چنین چندین جایزه به خاطر مقالات علمی خود دریافت کرده است

با توجه به آسیبی که چنین مقالاتی به وجهه مثبت جریان علمی رو به رشد کشور می زند، نباید فراموش کرد که وی به دعوت چه کسانی به ایران آمده است؟

«ریچارد استون»، دبیر بخش بین‌الملل مجله علمی ساینس، به دعوت انجمن ترویج علم ایران و با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به کشور ما آمد (گزارش روزنامه شرق/24 شهریور 94)

وی هم چنین در مرداد 95 ضمن بازدید از رآکتور تحقیقاتی تهران و توکامک در پژوهشکده گداخت هسته ای، با دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس این سازمان گفت و گو کرد (گزارش خبرگزاری ایرنا/5 مرداد 95)

برای اطلاع از جایگاه علمی کشور باید بدانیم که محمد جواد دهقانی- رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)- رتبه علمی ایران در تیرماه 92 را جایگاه 15 دنیا اعلام کرد (خبرگزاری فارس/ 13 شهریور 94)