پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تغییرات در کابینه دولت تدبیر و امید و برکناری سه وزیر اظهار داشت: منتقدین بارها هشدار داده بودند که اغلب وزرای روحانی پیر، فرتوت و بی برنامه هستند.

وی بیان داشت: مردم بدلیل اینکه ضعف وزرا را حس می‌کنند از تغییرات در کابینه استقبال خواهند کرد اما متاسفانه این اقدام دولت در راستای اقدامات انتخاباتی و فرار رو به جلو از پاسخگویی است.

مرادی خاطر نشان کرد: اگر قرار است تحولی ایجاد شود باید وزرایی که مستقیم با مسائل اقتصادی مردم مرتبط هستند در اولویت باشند مثل وزرای اقتصاد و صنعت که عامل رکود بی سابقه در کشور هستند و وزیر کشاورزی که هنوز نتوانسته است طلب کشاورزان را پرداخت کند و از همه مهم‌تر وزیر نفت که شخص ایشان و نزدیکانش ضرر بزرگی را به خاطر قرارداد کرسنت نصیب کشور کرده‌اند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: اگر دولت دلسوز مردم هست باید این وزرا را ابتدا تغییر می‌داد. البته تغییراتی مثل وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و ارشاد بیشتر به خاطر ارتباط دولت در انتخابات با معلمان، ورزشکاران و اهالی هنر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال ایجاد تغییرات وزرای ناکارآمد نیست بلکه به دنبال تغییر در نقاط رای ساز است، تصریح کرد: وزرایی که تغییر کردند ناکارآمد بودند اما قطعا دغدغه اصلی مردم در بحث اقتصادی است که دولت هیچ اقدام موثری در این باره انجام نداد.

مرادی بیان داشت: آقای فانی در بحث سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان داری قصور است و سوال از ایشان در روز استیضاح در مجلس شورای اسلامی می‌توانست مایه خرسندی باشد و بسیاری از ابهامات را روشن می‌کرد در عین حال مسئولان علاوه بر تغییر باید پاسخگوی سوالاتی چون فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان باشد.