علی عرب مسئول سیاسی و قائم مقام دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از کاهش رشد علمی در کشور نسبت به گذشته گفت: هرگاه ما به مسئولان در بحث حفظ شتاب رشد علمی کشور انتقاد کردیم توجیه‌شان این بود که ما در جایگاه علمی پسرفت نکردیم در حالیکه رهبری فرمودند این جایگاه، نقطه مطلوب ما نیست و باید شاهد پیشرفت و ارتقا علمی کشور باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به بهانه‌های برخی از مسئولان در بحث متوقف شدن رشد علمی خاطر نشان کرد: برخی بحث کیفیت مقالات علمی را مطرح می‌کنند کهاین مسئله به هیچ عنوان دلیل قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان برای کاهش رشد در علمی کشور نیست.

قائم مقام دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان این است که این معضل علمی را در کشور ریشه‌یابی و تلاش مستمر برای از سرگیری رشد علمی در کشور را آغاز کنند و در دانشگا‌ه‌ها به جای  تشکیل تشکلهای یکبار مصرف به فعالیتهای علمی و پژوهشی توجه ویژه داشته باشند. 

وی در ادامه با بیان اینکه نباید جنبه سیاسی دانشگاه به جنبه علمی آن آسیب برساند تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم به دانشگاهها تنها دید سیاسی نداشته باشند و به جنبه علمی دانشگاه هم توجه کنند زیرا این مسئله می‌تواند در رشد علمی کشور تاثیرگذار باشد.

این فعال دانشجویی با اشاره به صحبتهای روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی گفت: صحبتهای اخیر رهبری فصل‌الخطابی است تا مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند و در یک سال باقی مانده از عمر دولت  به فکر افزایش رشد علمی کشور باشند.

عرب با اشاره به اینکه برخی در تلاشند تا شعار «ما می توانیم» را در ذهن مردم کم‌رنگ کنند تاکید کرد: در هر زمینه‌ای پیشرفت کردیم حاصل کار انسانهایی بوده که به شعار ما می‌توانیم باور داشتند و طبق این شعار عمل کردند و برخی کشورهای توسعه یافته مانند  ژاپن و آلمان هم با اتکا به توانایی  داخل کشورشان به این جایگاه رسیدند.