حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: جلسه‌ای در محل وزارت امور خارجه با معاونان این وزارتخانه در خصوص ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: بین 5 تا 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که افرادی فرهیخته و عمدتاً ثروتمند هستند.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور افزود: فقط در آمریکا ثروتی که توسط ایرانیان خارج از کشور مدیریت می‌شود، بیش از 2 هزار میلیارد دلار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی یادآور شد: بیش از 98 درصد ایرانیان خارج از کشور نسبت به نظام جمهوری اسلامی علاقه ویژه‌ای دارند و در این جلسه در خصوص اینکه چگونه می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم، بحث و تبادل‌نظر شد.

وی تصریح کرد: حدود 3 هزار تا 3500 ایرانی خارج از کشور در زندان‌های کشورهای دیگر داریم که 80 درصد از آنها به خاطر استفاده از مواد مخدر زندانی هستند.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور متذکر شد: به خاطر معاهداتی که داریم، سالانه یک سوم این افراد آزاد می‌شوند اما باز تعدادی اضافه می‌شوند و ضرورت دفاع از حقوق کنسولی و ارتباط‌گیری با آنها در این جلسه مطرح شد و اینکه چگونه از ظرفیت علمی و منابع اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در کشورمان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی تصریح کرد: اگر بتوانیم 60 تا 70 میلیارد دلار از منابعی که ایرانیان خارج از کشور دارند را در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنیم، شاهد یک جهشی در رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی تأکید کرد: مجلس به نوبه خود 100 درصد آمادگی همکاری در این خصوص را دارد و در حال حاضر نیز انگیزه خوبی در وزارت خارجه وجود دارد تا بتوانیم با همکاری و علاقه‌ای که در ایرانیان خارج از کشور وجود دارد، منشأ حرکتی نو در این خصوص باشیم.