سرلشگر یحیی رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری بعدازظهر امروز در حاشیه دومین مراسم درگذشت مرحوم مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین عملیاتی که در موصل توسط داعش انجام شد، گفت: با این عملیات‌ها، آمریکا بازی بزرگی در منطقه شروع کرده که ممکن است معادله سیاسی آنها و روسیه را دچار تغییر کند. البته روس‌ها تابحال خوب ایستاده‌اند ولی جنگ نهایی و تقابل راهبردها تکلیفش در سوریه تعیین خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در این تقابل آنچه که نتیجه کار باشد، ملت سوریه و عراق را از دست تروریست‌های تکفیری نجات دهد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره عملیات اخیر داعش در موصل عنوان کرد: آمریکایی‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به انجام این عملیات نیاز داشتند، در حقیقت دموکرات‌ها برای پیروزی بر جمهوریخواهان و ایجاد فضایی به نفع خود، نیازمند این عملیات بودند. اگرچه این عملیات باعث شد مردم عراق، داعش را در مهمترین پایگاه آنها در موصل شکست دهند.

سرلشگر رحیم صفوی درباره تبعات عملیات شمال موصل که منجر به شکست تروریست‌ها شد، گفت: تبعات این عملیات قابل تأمل است چرا که با از بین رفتن داعش در موصل و حضور تروریست‌ها در سوریه، فشار سیاسی و نظامی بر این کشور افزایش پیدا خواهد کرد، اما ما امیدواریم در نهایت صلح در سوریه و عراق ایجاد شود و ایران نیز به دنبال ایجاد همین صلح در دو کشور سوریه و عراق است.